۲ بهمن ۱۳۹۸، ۱۳:۴۵
کد خبرنگار: 1913
کد خبر: 83644121
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نخستین جلسه هیات دولت جدید لبنان برگزار شد

۲ بهمن ۱۳۹۸، ۱۳:۴۵
کد خبر: 83644121
نخستین جلسه هیات دولت جدید لبنان برگزار شد
اعضای هیات وزیران جدید لبنان در کاخ بعبدا مقر رییس جمهوری در شرق بیروت با حضور رییس مجلس

بیروت – ایرنا – نخستین جلسه هیات دولت جدید لبنان امروز (چهارشنبه) به ریاست «میشل عون» رییس جمهوری و اعضای هیات وزیران در کاخ بعبدا در شرق بیروت و در میان تدابیر امنیتی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ملی لبنان، هدف از تشکیل این جلسه بحث و بررسی در مورد پیش نویس بیانیه هیات دولت جدید در جلسه ی دوم این هیات در کاخ نخست وزیری و ارایه آن به مجلس نمایندگان برای گرفتن رای اعتماد است.

«نبیه بری» رییس مجلس پس از این جلسه به خبرنگاران گفت: شما نسبت به دادنِ رای اعتماد به هیات وزیران خوش بین نیستید اما من خوش بین هستم.

در پایان این جلسه «ریمون غجر» وزیر نیرو که مسیحی و گرایش به «جبران باسیل» رییس حزب آزاد ملی دارد هم قول داد مشکل کمبود سوخت (بنزین، مازوت برای ژنراتورهای برق و گاز خانگی) در لبنان را حل کند.

«عباس مرتضی» وزیر کشاورزی و فرهنگ که شیعه و گرایش به نبیه بری رهبر جنبش امل لبنان دارد به خبرنگاران گفت: با همکاری شما تغییر و تحول در عرصه ی فرهنگی روی خواهد داد.

هم چنین «عماد حب الله» وزیر صنعت که شیعه و گرایش به حزب الله لبنان دارد، گفت: مطالبات بخش صنعتی برحق  است و اگر به موقع و درست عمل کنیم تغییر و تحول در این بخش روی خواهد داد و مشکلاتش برطرف خواهد شد.

«حمد حسن»  وزیر بهداشت که او نیز شیعه و گرایش به سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله دارد در مورد جنبش اعتراضی مردم لبنان گفت: من از این جنبش در شکل و وضع مسالمت آمیز آن پشتیبانی می کنم اما تخریب اموال عمومی و حمله به مراکز دولتی و خصوصی قابل قبول نیست.

پس از نخستین جلسه، رییس جمهوری، رییس مجلس، نخست وزیر و اعضای کابینه اش در کاخ بعبدا در شرق بیروت عکس یادگاری گرفتند.

سپس، مراسم و تشریفات رسمی برای واگذاری مسوولیت هیات دولت به حسان دیاب و آغاز فعالیت قانونی وی در کاخ نخست وزیری در مرکز بیروت با حضور وزیران، برگزار شد.

هیات دولت جدید لبنان ۲۰ وزیر (۱۰ مسلمان و ۱۰ مسیحی) فن سالار و غیر حزبی دارد که ۶ تن از آن زن هستند و باید از امروز کار تدوین پیش نویس بیانیه دولت و ارایه آن به مجلس نمایندگان را آغاز کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha