۸ بهمن ۱۳۹۸، ۸:۴۲
کد خبرنگار: 1287
کد خبر: 83650958
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

عمر ناوگان حمل و نقل چهارمحال و بختیاری بالاتر از میانگین کشوری است

شهرکرد- ایرنا- معاون حمل و نقل اداره کل حمل و نقل و راهداری چهارمحال وبختیاری با اشاره به فرسوده بودن ناوگان حمل و نقل استان گفت: عمر ناوگان حمل و نقل استان از میانگین کشور بالاتر است.

حسین مالکی روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: سن فرسودگی ناوگان مینی‌بوس در کشور ۲۵ سال است که این میانگین در استان ۲۸.۵ سال است.

به گفته وی، هیچ قانون ممنوعیت برای تردد ناوگان فرسوده حمل و نقل عمومی که زمینه ساز بروز تصادفات و همچنین زخمی و کشته شدن آمار بالای از هموطنان در یک حادثه رانندگی است، وجود ندارد و این امر امنیت جانی مسافران را به خطر می‌اندازد.

وی به فرهنگ‌سازی و ایجاد زمینه برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی تاکید کرد و گفت: به دلیل وضعیت اقتصادی موجود در کشور، تحریم‌ها و همچنین نبود اجبار قانونی برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی اجرای طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی به کندی پیش می‌رود.

مالکی افزود:  ناوگان بار از جمله کامیون نیز در استان فرسوده است و برخی کامیون‌ها با عمر  ۴۵ تا ۵۰ سال نیز در جاده‌های استان فعالیت دارند که تحریم‌ها و کمبود اعتبار باعث شده، توسعه و نوسازی ناوگان حمل نقل عمومی و بار محقق نشود.

وی اظهارداشت: سالانه در حوزه کالا ۴ میلیون تن کالا و ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار مسافر در محورهای استان جابه جا می‌شود.

به گفته  وی، هم‌اکنون ۷ هزار و ۵۵۱ ناوگان باری و ۱۶ هزار راننده در سطح استان مشغول فعالیت است.

وی، تعداد شرکت‌های باربری استان را  ۵۵ شرکت و شرکت‌های مسافری را ۵۰ شرکت عنوان کرد وگفت: این شرکت‌ها با مجوز این اداره کل مدیریت جابجای بار، کالا و مسافر را برعهده دارند.

به گزارش ایرنا، استان چهارمحال و بختیاری ۳ هزار و ۷۳۲ کیلومتر راه وجود دارد که ۲۵۹ کیلومتر این میزان بزرگراه، ۷۶۱ کیلومتر راه اصلی، ۲۹۱ کیلومتر راه فرعی و ۲ هزار و ۳۶۹ کیلومتر راه روستایی است.

چهارمحال و بختیاری دارای ۱۰ شهرستان با جمعیتی افزون بر ۹۴۷ هزار نفر است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha