جابه‌جایی بار در چهارمحال و بختیاری ۱۸ درصد افزایش یافت

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری از جابه‌جایی ۲ میلیون و ۸۳۴ هزار و ۲۴۱ تن بار در استان در نیمه نخست امسال خبر داد و گفت: این عملکرد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۸ درصد رشد داشته است.

روح‌الله غلامی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: طی ۶ ماهه نخست امسال ۱۸۹ هزار و ۷۹۳ بار حمل کالا از سوی ناوگان حمل و نقل استان انجام گرفته است.

وی تعداد دستگاه‌های حمل بار استان را در حدود هفت هزار و ۵۰۰ دستگاه اعلام کرد و گفت: بیش از ۱۵ هزار راننده در حوزه حمل بار در استان فعالیت دارند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری همچنین از افزایش پنج درصدی جابه‌جایی مسافر در استان خبر داد و گفت: در نیمه نخست امسال یک میلیون و ۳۵۱ هزار و ۷۱۳ مسافر از سوی حدود یک هزار و ۸۰۰ دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی استان جابه‌جا شدند.

غلامی خاطرنشان کرد: در همین مدت ۱۶ هزار و ۹۲۵ مورد معاینه فنی از خودروهای سنگین و نیمه سنگین استان انجام گرفته که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۲ درصد رشد داشته است.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری سه هزار و ۷۳۲ کیلومتر راه دارد که ۲۵۹ کیلومتر بزرگراه، ۷۶۱ کیلومتر راه اصلی، ۲۹۱ کیلومتر راه فرعی و ۲ هزار و ۳۶۹ کیلومتر راه روستایی است.

این استان در مسیر ترانزینی فلات مرکزی به جنوب کشور در مسیر ارتباطی ۲ استان بزرگ اصفهان و خوزستان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha