۴۲ طرح دانشگاه فنی و حرفه ای در ۴ استان رونمایی شد

تهران -ایرنا- ۴۲ طرح‌ عمرانی، ورزشی، رفاهی و نیروگاه خورشیدی دانشگاه فنی و حرفه ای به مناسبت دهه مبارک فجر و چهل و یکمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری به صورت همزمان در چهار استان افتتاح شد.

این مراسم در حاشیه اجلاس سراسری روسای دانشکده ها و آموزشکده های دانشگاه فنی و حرفه ای برگزار شد.

در این آیین طرح های دانشکده های دانشگاه فنی و حرفه ای در استان های فارس، همدان، خراسان جنوبی و اصفهان همزمان به صورت ویدئوکنفرانس افتتاح شد.

رونمایی از این طرح ها اصلی ترین برنامه اجلاس سراسری روسای دانشکده ها و آموزشکده های دانشگاه فنی و حرفه ای که به مدت دو روز امروز - سه شنبه و چهارشنبه در حال برگزاری است، بود.
ابراهیم صالحی عمران رییس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور گفت: این دانشگاه یکی از بزرگ ترین دانشگاه های حضوری کشور است. ما می خواهیم این دانشگاه را به اقتصاد و تولید وصل کنیم.
وی با بیان این که در چند سال اخیر انتقادات بسیاری به آموزش عالی وارد شده است، افزود: یکی از معضلات کشور بیکاری و همچنین بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی است.
ربیس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور اظهار داشت: ما سعی کردیم اشتغال فارغ التحصیلان این دانشگاه را رصد کنیم، بر این اساس، حدود ۶۱ درصد فارغ التحصیلان سال ۹۲ و ۹۳ دسترسی به شغل داشتند و در برخی رشته ها حتی حدود ۹۰ یا ۱۰۰ درصد وارد بازار کار شده اند.
صالحی عمران تاکید کرد اگر بخواهیم از این دانشگاه، استفاده اقتصادی کنیم باید برای آن سرمایه گداری کنیم.
وی همچنین گفت: مبنای گسترش دانشگاه ها به ویژه دانشگاه فنی و حرفه ای؛ سرمایه انسانی است، گزارش مجمع جهانی اقتصاد نشان می دهد که ایران در سال ۲۰۱۷ در شاخص سرمایه انسانی با رتبه ۵۴.۹۷ در جایگاه ۱۰۴ از میان ۱۳۰ کشور قرار گرفته است.
رییس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت آموزش های مهارتی، ۸۰ تا ۹۰ درصد جوانان در اروپا، آمریکا، ژاپن و کشورهای جنوب شرق آسیا، آموزش های مهارتی را انتخاب می کنند.
صالحی عمران به  ۱۲۳ رشته این دانشگاه برای پسران و ۵۳ رشته دانشگاهی برای دختران اشاره کرد و اظهار داشت: ما سعی کردیم پس از ۲۰  سال سرفصل ها و برنامه های درسی دانشگاه فنی و حرفه ای را بازنگری کرده و تغییر دهیم.
وی ادامه داد: این دانشگاه در سراسر کشور ۲ هزار و ۲۷۰ کارگاه دارد که زمینه های تولید در کنار آموزش فراهم است.
رییس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور با تشریح طرح برند ملی گفت: در این طرح از صاحبان صنایع درخواست کردیم که این کارگاه ها را تجهیز کنند تا تولید ملی انجام شود.
صالحی عمران بودجه این دانشگاه در مقایسه با سایر دانشگاه ها را اسفناک دانست و افزود: سرانه دانشگاه ها ۱۲ میلیون  تومان و سرانه دانشگاه فنی و حرفه ای ۳ میلیون تومان است. شاخص هایی که برای ما در نظر گرفته می شود، شاخص دانش آموزی است و این رابطه، عادلانه نیست.

به گزارش ایرنا، ۴۲ طرح  عمرانی در سراسر کشور، آشپزخانه های صنعتی  و زمین چمن های مصنوعی به صورت ویدئو کنفرانس و هم زمان با حضور معاون اول رییس جمهوری و هیأت همراه به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی افتتاح شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha