۱۶ بهمن ۱۳۹۸، ۸:۳۳
کد خبرنگار: 2091
کد خبر: 83660544
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طرح‌های اقتصادی دهه فجر سمنان یکهزار و ۶۰۵ شغل ایجاد کرد

سمنان- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان گفت: ۵۵ طرح اقتصادی استان با ظرفیت ایجاد یکهزار و ۶۰۵ فرصت شغلی در زمینه کشاورزی، گردشگری، انرژی، صنعت و معدن به مناسبت دهه فجر امسال افتتاح یا کلنگ‌زنی می‌شود.

حشمت‌الله عسگری روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: از مجموع ۵۵ طرح آماده افتتاح و کلنگ‌زنی در استان سمنان، ۵۳ طرح با اعتبار هفت هزار و ۳۶۱ میلیارد ریال در استان در ایام الله دهه فجر افتتاح می‌شود و برخی از این طرح افتتاح شده است.

وی ادامه داد: از مجموع ۵۳ طرح اقتصادی آماده بهره‌برداری در دهه فجر، ۳۰ طرح مربوط به سازمان جهاد کشاورزی، ۱۰ طرح مربوط به اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، ۲ طرح مربوط به شرکت پخش فرآورده‌های نفتی و ۱۰ طرح مربوط به سازمان صنعت، معدن و تجارت است.

وی بیان کرد: برای افتتاح ۳۰ طرح کشاورزی ۵۷۲ میلیارد ریال، اعتبار هزینه شده و منجر به ایجاد ۱۴۰ فرصت شغلی جدید شده است.

عسگری تصریح کرد: برای افتتاح ۱۰ طرح صنعتی استان سمنان در دهه فجر امسال ۶ هزار و ۷۲۵ میلیارد ریال هزینه شده که فرصت اشتغال ۸۹۱ نفر را فراهم کرده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان خاطرنشان کرد: ۱۰ طرح آماده افتتاح استان سمنان در دهه فجر امسال در زمینه گردشگری با صرف اعتبار ۳۵ میلیارد ریال زمینه اشتغال ۲۲ نفر را فراهم کرده است.

وی یادآور شد: ۲ طرح مربوط به شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان سمنان با صرف ۲۸ میلیارد ریال اعتبار در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد که منجر به اشتغال ۱۲ نفر می‌شود.

عسگری اضافه کرد: از مجموع سه طرح اقتصادی آماده کلنگ‌زنی در دهه فجر امسال یک طرح مربوط به سازمان جهاد کشاورزی، یک طرح مربوط به اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان و یک طرح مربوط به برق منطقه‌ای است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان خاطرنشان کرد: برای کلنگ‌زنی این سه طرح بیش از یک هزار و ۵۱۱ میلیارد ریال اعتبار برآورد شده که با بهره‌برداری از آن‌ها زمینه اشتغال ۲۱۲ نفر فراهم می‌شود.

۷۱۲ طرح عمرانی و اقتصادی استان سمنان به مناسبت دهه فجر در شهرستان‌های مختلف استان افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود.

اخبار مرتبط