۲۰ بهمن ۱۳۹۸، ۹:۴۱
کد خبرنگار: 3047
کد خبر: 83661291
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دولت قائل به حقوق شهروندی است

زنجان - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و رییس ستاد انتخابات استان زنجان گفت: دولت، حامی حقوق عمومی جامعه و قائل به حقوق شهروندی است.

خدابخش مرادی نافچی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: وظیفه ستاد انتخابات در حوزه رقابت، ثبت‌نام از داوطلبان و بررسی صلاحیت آن‌ها در هیات‌های اجرایی بوده و ادامه روند بررسی صلاحیت‌ها طی سه مرحله در هیات نظارت استان، هیات مرکزی نظارت بر انتخابات و شورای نگهبان است.

وی اظهار داشت: بعد از اعلام نتیجه بررسی صلاحیت داوطلبان در هیات نظارت بر انتخابات استان و هیات مرکزی نظارت بر انتخابات، قانون مشخص و تصریح دارد که فردی که صلاحیتش احراز و یا تایید نشده می‌تواند اعتراض داشته باشد.

مرادی نافچی با تاکید بر احقاق حق عمومی جامعه و شهروندان، گفت: رییس جمهوری و وزیر کشور در مقیاس ملی، پیگیری‌هایی کرده و مستنداتی را به شورای نگهبان و هیات مرکزی نظارت بر انتخابات ارائه داده‌اند.

وی با بیان اینکه بیش از ۹۱ درصد داوطلبان استان زنجان در هیات‌های اجرایی تایید شده بودند و پس از آن بررسی‌ها در هیات نظارت بر انتخابات استان انجام شد، افزود: نتیجه پیگیری‌ها این بود که طبق اعلام اسامی از سوی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات در ۱۲ بهمن به فرمانداری‌های مراکز حوزه‌های انتخابیه، بخشی از داوطلبانی که صلاحیت آن‌ها احراز و یا تایید نشده بود به مجموعه رقابتی، ورود پیدا کردند.

رییس ستاد انتخابات استان زنجان ادامه داد: قانون هم به خود داوطلبان، فرصت اعتراض را داده و هم دولت به عنوان باوری که در جهت مشارکت حداکثری مردم بر رقابتی کردن فضای انتخابات دارد، پیگیری‌هایی را کرده که سبب افزایش شماری از داوطلبان به چرخه رقابتی شد.

وی با بیان اینکه نتایج و آمار نهایی داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی روز ۲۲ بهمن توسط شورای نگهبان اعلام می‌شود، تصریح کرد: تا آن زمان باید صبر کرد تا ببینیم چه افراد دیگری به خیل داوطلبان اضافه خواهند شد.

مرادی نافچی در خصوص برگزاری انتخابات نیز گفت: با دستور وزیر کشور و به تبع آن استاندار محترم، ستاد انتخابات استان از ۱۰ اردیبهشت سال جاری با ۶ کمیته و هیات‌های اجرایی در هشت شهرستان و ۱۰ بخشداری مستقل استان تشکیل شده است.

وی اظهار داشت: تمام تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات باشکوه و تحقق چهار رکن مشارکت، سلامت، امنیت و رقابت در استان توسط ستاد انتخابات انجام شده است.

رییس ستاد انتخابات استان زنجان در پاسخ به انتخاب نمایندگان فرماندار در شعبه‌های اخذ رای، گفت: اشرافیت داشتن به قانون، صلابت در اجرای قانون و مدیریت در شعبه از مهمترین ویژگی‌ها نماینده فرماندار است.

وی اظهار داشت: جلسات متعددی تا کنون برگزار شده و با توجه به ۷۵۷ شعبه اخذ رای در انتخابات آتی، فرمانداران و بخشداران مستقل به میزان ۲ برابر، نمایندگان را با شاخص‌های مورد نظر برای حضور در این شعبه‌ها پیش‌بینی کرده‌اند.

مرادی نافچی خاطرنشان کرد: نماینده فرماندار، نماینده و مجری قانون بوده و نماینده حزب، جریان سیاسی و داوطلبان نیست و وظیفه‌اش اجرای قانونی انتخابات در شعبه است.

به گزارش ایرنا، شمار داوطلبان تایید صلاحیت‌شده استان زنجان تا کنون به ۱۱۵ نفر رسیده است.

از مجموع ۲۱۵ داوطلبی که صلاحیت آن‌ها بررسی شده بود در مرحله اول، ۸۹ نفر تایید صلاحیت شده بودند که در بررسی‌های هیات مرکزی نیز ۲۶ نفر به این آمار افزوده شد.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، دوم اسفند سال جاری برگزار می‌شود.

استان زنجان پنج نماینده در مجلس دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha