۱۶ بهمن ۱۳۹۸، ۱۲:۳۸
کد خبرنگار: 1180
کد خبر: 83661908
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

افزایش سهم پرداخت تسهیلات به صنایع تا ۴۰ درصد

۱۶ بهمن ۱۳۹۸، ۱۲:۳۸
کد خبر: 83661908
افزایش سهم پرداخت تسهیلات به صنایع تا ۴۰ درصد

اهواز-ایرنا- مدیر کل دفتر امور طرح‌ها و تامین مالی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: سهم پرداخت تسهیلات به صنایع تا پایان برنامه ششم توسعه باید تا ۴۰ درصد از کل سهم تسهیلات کشور افزایش یابد.

علیرضا هادی چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در اهواز بیان کرد: در سال گذشته سهم پرداخت تسهیلات به صنایع ۲۷ درصد از کل تسهیلات تخصیصی دولت بود که طبق نظر قانونگذار در  برنامه ششم توسعه، سهم صنایع در دریافت تسهیلات باید به ۴۰ درصد افزایش یابد. 

وی با اشاره به اینکه در سال جاری نیز سهم پرداخت تسهیلات به صنایع به ۳۱ درصد افزایش یافته است افزود: به شدت از طریق بانک مرکزی در حال پیگیری هستیم که سهم صنعت در دریافت تسهیلات افزایش یابد البته بانک ها هم  محدودیت هایی دارند و تلاش دارند که همکاری لازم را داشته باشند.

مدیر کل دفتر امور طرح ها و تامین مالی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت : طرح رونق تولید از سال ۹۵ به وزارت صمت ابلاغ شد که در قالب این طرح همکاری بین بانک ها و این وزارتخانه قوت گرفته است.

 وی با اشاره به تصویب تبصره ۱۸ برای  برای رونق تولید بیان کرد: این طرح نیز از سال گذشته به این وزارتخانه ابلاغ شد تا در قالب این طرح به صنایع برای رونق تسهیلات پرداخت شود، و در این طرح نیز انتظار همکاری هر چه بیشتر بانک ها در پرداخت تسهیلات را خواستاریم.

هادی با اشاره به اینکه وزارت صمت امسال برای حمایت از صنایع هفت محور برای رونق تولید سال برنامه ریزی کرده است افزود: ۳۴ برنامه در قالب این هفت محوردر حوزه های مختلف لجستیک، معدن ،تجارت و در حوزه صنعت، توسعه دانش بنیان و مشاغل استارتاپی در صنعت و انقلاب چهارم صنعتی و نفوذ آن در فناوری و صنعت و تامین منابع مالی مشخص شده است که یکی از طرح هایی که برای تامین مالی بررسی کردیم بحث تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ است.

وی گفت: جلساتی را با واحدهای صنعتی خوزستان و استان های دیگر برای حل مشکلات در اجرای تبصره ۱۸ تشکیل شده است.

مدیر کل دفتر امور طرح ها و تامین مالی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت : تبصره ۱۸ برای حمایت از واحدهای تولیدی امسال اجرایی شده و در سال آینده نیز عملیاتی خواهد شد ، در این تبصره حمایتی تسهیلاتی معادل ۲۰ هزار میلیارد ریال برای کمک به صنایع سراسر کشور در نظر گرفته شده که با تلفیق منابع داخلی بانک ها و صندوق توسعه ملی به نسبت ۵۰ درصد در هر بخش به صورت تسهیلات به واحدهای تولیدی پرداخت می‌شود.

هادی ادامه داد: یکهزار و ۵۰ میلیارد ریال سهم استان از این میزان تسهیلات است و یک یارانه سه درصدی در قالب این تبصره نیز برای پرداخت تسهیلات به صنایع در نظر گرفته شده که این یارانه کمک می کند تا پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی در مناطق برخوردار با نرخ ۱۴ درصد و در مناطق کم برخوردار با نرخ ۱۲ درصد پرداخت شد.

وی در خصوص مطالبات صنایع از دولت و دستگاهها و شرکت ها مختلف بیان کرد: از سازمان صمت استان و صنایع خواستیم که لیستی از مطالباتی که از دستگاه ها دارند را به وزارت صمت ارائه دهند تا این موضوع بررسی شود.

هادی ادامه داد: پرداخت مطالبات دستگاه ها و شرکت‌های مختلف به صنایع را به صورت جدی پیگیری خواهیم کرد، اگر مطالبات به صنایع پرداخت شود واحدهای تولیدی نیازی به دریافت تسهیلات نخواهند داشت و فعالیت های خود را به خوبی انجام خواهند داد.

مدیرکل دفتر امور طرحها و تامین مالی وزارت صنعت، معدن و تجارت برای بازدید از چند واحد صنعتی و بررسی مشکلات در بخش تولید و صنایع به خوزستان سفر کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha