۱۸ بهمن ۱۳۹۸، ۸:۱۵
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 83663095
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۲ مدرسه استثنایی کردستان میزبان نمایشگاه طلوع فجر شدند

سنندج - ایرنا - نمایشگاه توانمندی‌های دانش آموزان با نیازهای ویژه استان به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب در ششمین روز دهه مبارک فجر تحت عنوان طلوع فجر در ۲۲ مدرسه استثنایی کردستان برپا شد.

رییس آموزش وپرورش استثنایی کردستان شامگاه پنجشنبه در حاشیه برپایی این نمایشگاه اظهار داشت: همزمان با گرامیداشت دهه مبارک فجر نمایشگاه توانمندی‌ها و دست‌سازه‌های دانش‌آموزان با نیازهای ویژه با ارائه آثار دانش‌آموزان دارای نیاز ویژه ذهنی، آسیب شنوایی، بینایی، جسمی حرکتی، چند معلولیتی و طیف اُتیسم در ۲۲ مدرسه استثنایی استان برپا شده است.

خلیل رنجبر هدف از برپایی این نمایشگاه‌ها را آگاهی بخشی، آشنایی با استعدادها، نمایش توانمندی‌ها، ارتقای اعتماد به نفس و ایجاد نگرش مثبت جامعه نسبت به دانش آموزان با نیازهای ویژه اعلام کرد.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه‌ها تا ۲۲ بهمن در مدارس با نیازهای ویژه استان دایر است، افزود: این دانش‌آموزان توانمندی‌های زیادی دارند که اگر امکانات و بستر مناسب جهت رشد وخلاقیت آنان فراهم شود، می‌توانند محدودیت‌های خود را پوشش داده و توانمندی‌هایشان را به نمایش بگذارند.

رییس آموزش وپرورش استثنایی کردستان با تاکید بر آموزش مهارت‌های اساسی و ضروری، توانمندسازی و آماده‌سازی دانش آموزان با نیاز ویژه برای ورود به دوره حرفه‌آموزی و محیط کار اضافه کرد: مهارت‌آموزی دانش آموزان را قادر می‌سازد تا دانش، نگرش و ارزش‌های وجودی خود را به توانایی‌های واقعی و عینی تبدیل سازند.

رنجبر به نقش مهارت آموزی در بروز خلاقیت های دانش آموزان اشاره کرد و یادآور شد: اجرای دوره های آموزشی، ارتقای مهارت‌های فنی و شایستگی‌های شغلی، آموزش کارآفرینی، مهارت‌های فنی، کسب وکار وبرگزاری اردوی یک روزه مشاغل زمینه ورود دانش آموزان مستعد با نیازهای ویژه به بازار کار درآینده را فراهم می‌کند.

در سال تحصیلی جاری هشت هزار دانش‌آموز با نیازهای ویژه (استثنایی) در مدارس عادی و مراکز آموزشی ویژه استان مشغول به تحصیل هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha