۱۷ بهمن ۱۳۹۸، ۱۱:۰۸
کد خبرنگار: 1000
کد خبر: 83663322
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۷۳۴ طرح برق و انرژی در استان فارس به بهره‌برداری رسید

شیراز - ایرنا- همزمان با چهل و یکمین بهار انقلاب اسلامی یک هزار و ۷۳۴ پروژه توزیع برق و انرژی در استان فارس با اعتباری افزون بر یک هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس روز پنج‌شنبه اعلام کرد : در حوزه روشنایی معابر تعداد ۱۰۶ پروژه با احداث بیش از۵۵ کیلومترشبکه روشنایی و نصب۹۲۰۰ دستگاه چراغ لاک پشتی با هزینه ای بالغ بر۱۸۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

 احمدرضا خسروی افزود: درحوزه برق رسانی روستایی نیز با احداث بیش از ۱۴ کیلومتر شبکه فشار متوسط و حدود ۸ کیلومتر شبکه فشار ضعیف و نصب ۱۷ دستگاه پست هوایی با اعتباری معادل ۳۲ میلیارد ریال  به ۱۵روستای فاقد برق در استان فارس برق رسانی صورت گرفت .

 وی ادامه داد: ۱۵۷۷پروژه درجهت تامین برق مشترکین جدید، تقویت ولتاژ و ظرفیت سازی مشترکین و افزایش پایداری شبکه با احداث ۲۰۸کیلومتر شبکه فشار متوسط و فشار ضعیف و نصب ۱۱۶۲ دستگاه پست هوایی با اعتباری بالغ بر یک هزار  میلیارد ریال انجام شده است .

 مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس، اظهارداشت: نصب ۵هزار ۳۰۰ دستگاه کنتورهوشمند  ، با اعتباری معادل ۱۰۶ میلیارد ریال از دیگر پروژه های   این شرکت می باشد که در دهه  فجر سال جاری افتتاح و مورد بهره برداری قرار  گرفت.

این مقام مسئول  یادآور شد: ارتقای قابلیت اطمینان و بهبود و پایداری شبکه، بازسازی خطوط برق رسانی، افزایش ظرفیت و زیرساخت برای توسعه پایدار استان، تامین و بهبود روشنایی معابر عمومی و ارتقای بهره وری با کاهش تلفات برق و بهبود ضریب بهره برداری از شبکه و همچنین هوشمندسازی، از جمله اهداف اجرایی این پروژه ها به شمار می رود.

حوزه عملیاتی این شرکت به مساحت ۱۰۳ هزار  کیلومتر مربع شامل مدیریت برق در مناطق ۲۱ گانه آباده،استهبان، اقلید، بوانات، جهرم، خرم بید، داراب، رستم، زرین دشت، فسا، فیروزآباد،فراشبند،خنج ، کازرون، گراش، لار، لامرد، ممسنی، نی ریز ، قیر و مهر می باشد.

شرکت توزیع نیروی برق استان فارس کار خرید و فروش انرژی و انشعاب برق، توسعه، بهینه سازی، بهره برداری و تعمیر و نگهداری از شبکه و تاسیسات توزیع نیروی برق را عهده دار است .

اخبار مرتبط