۱۷ بهمن ۱۳۹۸، ۱۳:۴۱
کد خبرنگار: 2084
کد خبر: 83663451
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هدف‌گذاری توسعه گلخانه‌های سمنان به یکهزار هکتار

سمنان-ایرنا- استاندار سمنان گفت: توسعه و ساخت گلخانه به میزان یکهزار هکتار در سطح استان و در زمان مشخص اولویت دارد.

علیرضا آشناگر روز پنجشنبه در بازدید از طرح نیروگاه خورشیدی روستای ورکیان در دامغان، بیان کرد: هشت گام توسعه برای استان در نظر گرفته شده  که باتوجه به کمبود منابع آبی و برای بهره‌وری بیشتر از آب های موجود ، توسعه کشت گلخانه‌ای یگی از آن هاست. 

وی اضافه کرد: اکنون یک گلخانه ۹ هکتاری در سمنان و یک شهرک گلخانه ای ۱۳ هکتاری در دامغان ساخته شده است. 

آشناگر اظهار داشت: از ۷۲ ماده معدنی کشور، ۴۲ ماده معدنی در استان وجود دارد که  برخی از آن‌ها  منحصر به فرد است . 

وی ادامه داد: خام فروشی یکی از مشکلات اصلی معادن استان است که اولویت اساسی ما نیز فرآوری محصولات معدنی است تا تولید ثروت و اشتغال بیشتری کنند، کارخانه تولید مس دِیان یکی از طرح‌های اساسی استان است که گامی روبه جلو در فرآوری محصولات معدنی است. 

وی افزود: امیدواریم با رفع مشکلات برق و آب این کارخانه ، به پیشرفت بیشتر آن کمک کنیم.

آشناگر از نگاه ویژه استانداری به ایجاد نیروگاه‌های انرژی خورشیدی خبر داد و گفت: در گذشته به ساخت نیروگاه‌های خورشیدی و بادی در استان توجه خوبی نشده ،  اما اکنون نگاه‌ها به این سمت معطوف شده  که تولید۱۰ مگاوات  انرژی خورشیدی در سمنان و به همین میزان هم در دامغان در حال عملیاتی شدن است.

وی افزود: در دولت تدبیر و امید توسعه همه جانبه را شاهد بودیم که افتتاح طرح ها و تسریع در عملیات ساخت آن‌ها نگاه خاص دولت به توسعه را نشان می‌دهد.

استاندار سمنان گفت: در شهرستان دامغان طرح‌های بزرگی در حال انجام است که بزرگترین آن، فعالیت سه کارگاه جاده سازی برای ایجاد محور کریدور شمال به جنوب است که همگی فعال هستند.

علیرضا آشناگر، روز پنجشنبه به منظور افتتاح و بازدید از چند طرح مهم دهه فجر به شهرستان دامغان سفر کرده است.

در ایام الله دهه فجر امسال ۱۰۸ طرح عمرانی با ۵۲۷ میلیارد و ۷۸۸ میلیون ریال و هشت طرح اقتصادی با ۲۱۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال اعتبار در شهرستان دامغان به بهره برداری می‌رسد و عملیات اجرایی ۱۰ طرح با اعتبار ۲۴ میلیارد و ۶۰۴ میلیون ریال در حوزه های مختلف شهرستان آغاز می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha