۱۹ بهمن ۱۳۹۸، ۱۳:۵۲
کد خبرنگار: 1168
کد خبر: 83665720
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

راهیابی ۸ والیبالیست آذربایجان‌غربی به اردوی تیم ملی ناشنوایان

ارومیه- ایرنا- رئیس هیات ورزش‌های ناشنوایان آذربایجان‌غربی گفت: هشت والیبالیست از این استان در اردوی آمادگی تیم ملی حضور دارند.

عبدالسلام معروفی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: «امیر جعفری»، «امیرحسین زارع»، «احمد بهادری»، «رسا ملک‌زاده» و «آرام داداش‌خانی» پنج والیبالیستی هستند که هم‌اکنون در مرحله نخست اردوی تیم ملی که از ۱۷ تا ۲۳ بهمن ماه به میزبانی تهران در حال برگزاری است، حضور دارند.

وی بیان کرد: بر اساس اعلام فدراسیون «رامز مجرد»، «امیر افخمی‌سرایی» و «جعفر علیزاده» سه والیبالیست دیگر استان نیز که چندین سال سابقه پوشیدن پیراهن تیم ملی را دارند در لیست دعوت‌شدگان به مرحله دوم اردو هستند و طی ۲ هفته آینده به جمع سایر ملی پوشان می‌پیوندند.

وی ادامه داد: چهارمین دوره مسابقات قهرمانی والیبال ناشنوایان ۲۰۲۰ جهان به میزبانی کشور ایتالیا برگزار می‌شود و با توجه به شایستگی و توانایی ورزشکاران استان به نظر می‌رسد سهم آذربایجان‌غربی در ترکیب تیم ملی در حد مناسب و قابل قبولی باشد.

رییس هیأت ورزش ناشنوایان آذربایجان غربی گفت: آذرماه امسال والیبالیست‌های ناشنوای استان با پیروزی مقابل تیم گلستان در دیدار رده‌بندی مسابقات قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی، بر سکوی سوم جای گرفته و مدال برنز را به گردن آویختند.

وی افزود: ورزشکاران ناشنوای استان با وجود کسب مدال‌های ملی و بین‌المللی و حضور در تیم‌های ملی گمنام باقی مانده‌اند و تلاش برای حفظ جایگاه قهرمانی آنان آغاز شده است.

«معروفی»، با اشاره به اینکه در آذربایجان‌غربی در حدود ۳۰ ورزشکار ناشنوا با مدال‌های ملی در رشته‌های مختلف وجود دارد، افزود: تاکنون موفقیت‌های ورزشکاران ناشنوا در بین اقشار مختلف جامعه بازتاب نداشته و همین امر باعث گمنامی این ورزشکاران شده است.

وی گفت: تکمیل یک بانک اطلاعاتی، بیمه ورزشی ورزشکاران ناشنوا، استعدادیابی، مهیاکردن سالن‌های ورزشی برای حضور مستمر ورزشکاران در رشته‌های مختلف از اولویت‌های هیأت ناشنوایان استان است.

وی افزود: امسال برای نخستین بار آئین تجلیل از پیشکسوتان و مدال‌آوران ورزشکاران ناشنوا در آذربایجان‌غربی برگزار شد و چارت سازمانی برای هیأت تشکیل و اعضای هیأت رئیسه نیز مشخص شد.

در آذربایجان‌غربی در حدود ۴۰۰ ورزشکار ناشنوا در رشته‌های مختلف فعالیت می‌کنند که ۳۰ نفر از آنان مدال‌آور ملی هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha