فعالیت تشکل‌های مردمی بر حضور پرشور در راهپیمایی ۲۲ بهمن متمرکز شود

قم - ایرنا - رییس شورای هماهنگی تبلیغات گفت: راهپیمایی ۲۲ بهمن باعث خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان و پاسخگویی به شبهات می‌شود، به همین علت فعالیت همه نهادها، گروه ها و تشکل‌های مردمی باید بر هرچه باشکوه تر برگزار شدن این راهپیمایی ۲۲ متمرکز باشد.

نصرت الله لطفی روز شنبه درجلسه هم اندیشی کارگروه های ستاد بزرگداشت دهه فجر قم درسالن جلسه های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قم، اظهار داشت: فراخوان‌های این راهپیمایی باید توسط نهادهای مردمی و انقلابی نظیر حوزه علمیه، دفتر تبلیغات اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی، سپاه پاسداران و همچنین تشکل های مختلف فرهنگی ارائه شود.

وی یادآور شد: حضرت امام راحل یوم الله ۲۲ بهمن را سرآغاز برافراشته شدن پرچم حکومت اسلامی و همچنین رهبر معظم انقلاب نیز این روز را یک عید بزرگ معرفی کردند.

وی بیان داشت: راهپیمایی ۲۲ بهمن به حق، نماد و مظهر اقتدار ملت ایران در پرتو قدرت لایزال الهی است.

لطفی همچنین با اشاره به حساسیت مضاعف راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال به دلیل نزدیکی به انتخابات دوم اسفند و همچنین چهلمین روز شهادت سردار قاسم سلیمانی خاطرنشان کرد: ملت حماسی قم و اقصی نقاط کشور با سردادن بانگ الله اکبر در ساعت ۲۱ روز ۲۱ بهمن به استقبال راهپیمایی ۲۲ بهمن خواهند رفت.

وی با تاکید بر اینکه سردادن ندای الله اکبر همواره نمایانگر اقتدار و صلابت نظام اسلامی بوده است، گفت: پس از سیلی محکم سپاه به آمریکا که با فریادهای الله اکبر مردم همراه بود، باید یک حضور فراگیر دیگر که با نورافشانی آسمان شهرها توام است را با مشارکت فعال پایگاه های مقاومت بسیج و کانون های فرهنگی مساجد شاهد باشیم.

لطفی با اشاره به اینکه مطابق برنامه‌ریزی صورت گرفته آیین‌های بزرگداشت چهلم سردار سلیمانی طی روزهای ۲۴ تا ۲۷ بهمن در استان های مختلف کشور برگزار می‌شود و مراسم اصلی نیز ۲۷ بهمن در کرمان  است، گفت: امشب از سوی  آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید برنامه‌ای در مدرسه علمیه امام کاظم (ع) قم تدارک دیده شده و اگربرنامه های دیگری نیز پیش بینی شده باید با تعامل و هم افزایی دستگاه های مختلف باشد تا یک مراسم همطراز قم را داشته باشیم.

وی همچنین انجام معامله ننگین و احمقانه قرن توسط آمریکا و رژیم صهیونیستی را نیز از جمله دلایل اهمیت راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال ذکر کرد و گفت: انزجار و نفرت ملت ایران در این معامله ننگین در۲۲ بهمن تجلی پیدا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه مسیرهای راهپیمایی ۲۲ بهمن قم روز دوشنبه طی یک اطلاعیه از سوی شورای هماهنگی تبلیغات استان اعلام خواهد شد، گفت: درحال حاضر حرکت راهپیماییان از ۱۰ نقطه شهر به سمت میدان آستانه قطعی است و مسیر پایانی این راهپیمایی نیز یکی از سه مکان حرم حضرت معصومه (س)، مصلی قدس و میدان روح الله خواهد بود، که اطلاع رسانی صورت خواهد گرفت.

لطفی اضافه کرد: زمان آغاز راهپیمایی ساعت ۱۰ صبح است و حجت الاسلام و المسلمین محمد جعفر منتظری دادستان کل کشور نیز سخنران آن می‌باشد.

لطفی در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری اینکه قم خاستگاه انقلاب اسلامی است و حضرت امام راحل نیز توسط رژیم ستمشاهی از این شهر قم تبعید شد، گفت: امام راحل پس از پیروزی انقلاب بازگشت مباهات آمیزی به قم داشت، که برای گرامیداشت این روز نیز ویژه برنامه‌های در دست تهیه است.

معاون فرهنگی سپاه علی بن ابیطالب (ع) قم نیز در این جلسه با اشاره به اهتمام جدی سپاه برای برپایی پرشور و شکوهمند راهپیمایی ۲۲ بهمن گفت: برگزاری مسابقه ساخت آدمک شیطانی استکبار و تدارک جهت استقرار ده‌ها ایستکاه صلواتی در مسیر راهپیمایی بخشی از این برنامه ها به شمار می‌آید.

معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش قم نیز در این جلسه گفت: برگزاری مسابقه های مختلف آدمک‌سازی استکبار، عکاسی، نقاشی و نوشتن نامه به سردار سلیمانی از جمله برنامه های دانش آموزی راهپیمایی ۲۲ بهمن قم است.

 ناصر حمزه ای خاطرنشان کرد: با چهار مدرسه استان برای اجرای سرود راهپیمایی ۲۲ بهمن هماهنگی شده، و یک گروه سرود متشکل از ۲۲ تَن از دانش آموزان دو سرود را در موضوع های بیانیه گام دوم انقلاب و سردار سلیمانی اجرا خواهند کرد.

مدیرعامل سازمان فرهنگی، ورزشی شهرداری قم نیز با اشاره به تدارک هفت نقطه از شهر جهت سر دادن بانگ الله اکبر و اجرای سرود، گفت: شهرداری قم غرفه‌های مختلف فرهنگی را پیش بینی نموده‌است.

ابوالقاسم مقیمی بیان کرد: تور روایت گری انقلاب اسلامی با هدف معرفی قم به عنوان خاستگاه انقلاب به نسل جدید، با همکاری شهرداری و بعثه رهبر معظم انقلاب در ایام دهه فجر انجام شد، و با توجه به بازتاب خوب آن ادامه خواهد داشت.

اطلاعیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی 

درهمین حال شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم نیز در اطلاعیه ای با دعوت از عموم مردم برای شرکت در راهپیمایی ۲۲بهمن،‌ تاکید کرد:‌ یوم الله ۲۲بهمن سرآغاز حکومت الله بر جهان، برافراشته شدن پرچم عدالت اسلامی و عید حقیقیِ ملّت ایران و روز موعود عزّت‌طلبان و مجاهدان برای عقد پیمانی دوباره بر ایستادگی بر سر اهداف والای انقلاب اسلامی است.

در این اطلاعیه آمده است: در بزرگداشت این مناسبت مهّم، راهپیمایی شورآفرین و تماشایی یوم‌الله ۲۲بهمن تجلّی دست قدرت الهی، خلق حماسه حضور، مظهر عظمت، بصیرت، دشمن‌شناسی و اقتدار ملّی است که در شرایط حساس و سرنوشت‌ساز مقطع کنونی به لحاظ صلابت ایران اسلامی در شکستن هیمنه شیطان بزرگ، رونمایی از طرح احمقانه و خبیثانه آمریکایی – صهیونیستی علیه قبله اول مسلمین و به خصوص تقارن با چهلمین روز شهادت سردار سرافراز دلها، سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و همرزمان شهیدش از ویژگی خاصی برخوردار می‌باشد.

در بخش دیگری ازاین اطلاعیه آمده است: اینک شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خیل عظیم مردم متدیّن، انقلابی و ولایتمدارِ خاستگاهِ انقلاب اسلامی و محّب اهلبیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام، قم همیشه سرافراز و پیشگام را به شرکت پرشورتر از قبل در راهپیمایی حساس و باعظمت یوم‌الله ۲۲بهمن دعوت می‌نماید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha