تدارک ۵۲۰۰ میعادگاه به یاد سردار سلیمانی در راهپیمایی ۲۲ بهمن

تهران- ایرنا- قائم مقام شورای هماهنگی تبلیعات اسلامی گفت: امسال هزار شهر و شهرستان و چهار هزار و ۲۰۰ روستا به یاد سردار شهید قاسم سلیمانی میعادگاهی برای ادامه راه این سردار آسمانی خواهند بود.

نصرت الله لطفی روز یکشنبه در نشست خبری برنامه‌های ۲۲ بهمن و جشن چهل و یکمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی گفت: یکی از ویژگی های راهپیمایی ۲۲ بهمن حضور مردم در تجلی گاه ها و میعادگاه هایی برای ادامه راه سردار دل ها حاج قاسم سلیمانی و پرچمداری جبهه مقاومت در منطقه و همچنین هشدار جدی و قاطع به دشمن بزرگ یعنی آمریکاست.
وی که در شورای تبلیغات اسلامی سخن می گفت، تفاوت دیگر راهپیمایی امسال را اعلام نفرت همگانی از توطئه رذیلانه و ادعای معامله دروغین و خفت بار غرب دانست و افزود:  در راهپیمایی امسال شاهد اعلام انزجار همگانی از این اقدام آمریکایی و صهیونیستی و حمایت همه جانبه از مقاومت فلسطین شجاع خواهیم بود.

سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی بامداد جمعه (۱۳ دی) به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان مقاومت پس از عمری مجاهدت در حمله پهبادهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید. بر اساس اعلام پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ، رئیس جمهوری و فرمانده کل قوای این کشور صادر کرده بود. در پی این اقدام تروریستی حضرت ‌آیت الله خامنه ای مقام معظم رهبری سه روز عزای عمومی اعلام کردند.
آیین‌ تشییع پیکر مطهر سردار سلیمانی و همراهانش شنبه (۱۴ دی) در شهرهای کاظمین، کربلای معلی و نجف اشرف و روز شنبه (۱۵ دی) پس از ورود به خاک جمهوری اسلامی ایران در استان خوزستان و مشهد مقدس و دوشنبه (۱۶ دی) در تهران برگزار شد، پیکر سپهبد قاسم سلیمانی سه شنبه شب (۱۷ دی) در کرمان محل تولدش به خاک سپرده شد. 

تبلیغات انتخاباتی در راهپیمایی ۲۲ بهمن؛ تخلف

لطفی در پاسخ به خبرنگار ایرنا درباره احتمال تبلیغات انتخاباتی از سوی برخی نامزدها و گروه های سیاسی اعلام کرد: هر نوع تبلیغاتی از امروز تا راهپیمایی ۲۲ بهمن تخلف قانونی است و نهادهای نظارتی این مساله را رصد خواهند کرد.
وی با اشاره به توطئه های دشمنان برای دلسرد کردن مردم در آستانه برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: همانگونه که برگزاری راهپیمایی ۲۲ بهمن خنثی کننده توطئه های دشمنان خواهد بود، آزمون بعدی ما حضور گسترده در انتخابات است. چون دشمن به دنبال مایوس کردن مردم برای حضور در صحنه انتخابات است. با توجه به حساسیت راهپیمایی امسال به تمام سخنرانان، مجریان و دست اندرکاران راهپیمایی اعلام کرده ایم کسی اجازه ندارد در راستای منافع حزبی خود در این راهپیمایی سخنی بگوید و با توجه به این که به ایام انتخابات نزدیک می شویم امسال هیچ یک از نمایندگان مجلس شورای اسلامی را برای سخنرانی دعوت نکرده ایم.
لطفی با اشاره به شروع دو هفته ای انتخابات خبرگان افزود: البته تبلیغات نامزدهای انتخابات مجلس خبرگان رهبری آغاز شده ولی همین محدودیت ها شامل آنان نیز خواهد شد.

سخنرانان راهپیمایی 
قائم مقام شورای تبلیغات اسلامی سخنران راهپیمایی تهران در روز ۲۲ بهمن را حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری اعلام کرد و افزود: ما از اعضای هیات دولت دعوت کردیم تا در راهپیمایی های استان ها سخنرانی کنند که معاون اول رئیس جمهوری در زاهدان و رئیس سازمان برنامه و بودجه در گرگان سخنرانی خواهند کرد.
به گفته لطفی قرار است وزیر آموزش و پرورش در ایلام، وزیر اطلاعات در خرم آباد و وزیر دفاع در رشت و از مقام های قضایی نیز رئیس قوه قضاییه در مشهد، دادستان کل کشور در قم و معاون فرهنگی قوه قضاییه در کرمانشاه سخنرانی کنند.
وی افزود: رئیس شورای ائمه جمعه در شیراز، نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه ها در یزد، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در تبریز، سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت در ساری، حجت الاسلام و المسلمین قربانعلی دری نجف آبادی در زنجان و سردار یحیی رحیم صفوی مشاور مقام معظم رهبری در بوشهر و در کرمان مراسم ویژه ای با حضور و سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین سید احمد خاتمی برگزار می شود.
لطفی اضافه کرد: رئیس عقیدتی سیاسی ستاد کل نیروهای مسلح در بندرعباس، رئیس عقیدتی سیاسی ستاد ارتش در شاهرود و نماینده ولی فقیه در سپاه نیز در ارومیه سخنرانی می کنند. البته نماینده ولی فقیه در سپاه قدس در شهرکرد و حیدر مصلحی در اصفهان سخنرانی دارند.

جزییات راهپیمایی ۲۲ بهمن در تهران
قائم مقام شورای تبلیغات اسلامی گفت: مراسم ویژه میدان آزادی تهران ساعت ۱۰ با تلاوت قرآن و اجرای سرود رسمی جمهوری اسلامی ایران آغاز می شود و شاهد حضور مردم فهیم و وفادار ، خانواده معظم شهیدان، ایثارگران، جانبازان و مسئولین لشکری و کشوری و میهمانان خارجی و تعدادی از علما و شخصیت های فرهنگی و سیاسی کشورهای اسلامی در تهران خواهیم بود.

پرواز بادکنک ها از برج آزادی و انجام جلوه های ویژه. سقوط چتربازان نیروهای مسلح و انجام عملیات نمایش هوایی، اجرای سرود توسط رزم‌نوازان دژبان ارتش جمهوری اسلامی ایران، قرائت قطعنامه سراسری و سخنرانی رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران از برنامه های راهپیمایی میدان آزادی است.

مسیرهای دوازده‌گانه راهپیمایی
لطفی شعار محوری راهپیمایی امسال را " انقلاب اسلامی، زنده و پویا در پرتو ولایتمداری، جهاد ومقاومت " اعلام کرد و افزود: راهپیمایی مردم تهران از ساعت ۹ آغاز خواهد شد، مسیرهای ۱۲ گانه راهپیمایی تهران تا میدان آزادی را به این شرح است:

مسیر شماره یک مسجد امام حسین (علیه‌السلام)، میدان امام حسین (علیه‌السلام)، خیابان انقلاب، خیابان آزادی، میدان آزادی
مسیر شماره دو مسجد جامع ابوذر، میدان ابوذر، خیابان ابوذر، خیابان شهید آیت‌الله سعیدی، میدان آزادی
مسیر شماره سه مسجد امام هادی (علیه‌السلام)، خیابان شهید آقایی، میدان معلم ، خیابان تختی ، خیابان شهید آیت‌الله سعیدی، میدان آزادی
مسیر شماره چهار مسجد دارالسلام، میدان منیریه، خیابان شهید معیری، خیابان کارگر، میدان انقلاب، خیابان آزادی، میدان آزادی
مسیر شماره پنج مسجد الجواد (علیه‌السلام)، ، میدان هفتم تیر، خیابان شهید آیت الله مفتح، خیابان انقلاب، خیابان آزادی، میدان آزادی
مسیر شماره شش مسجد حضرت امیر (علیه‌السلام)، ، خیابان کارگر شمالی، میدان انقلاب اسلامی، خیابان آزادی، میدان آزادی
مسیر شماره هفت مسجد حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، خیابان ستارخان، خیابان شادمهر، خیابان آزادی، میدان آزادی
مسیر شماره هشت مسجد حضرت حجت بن الحسن (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، خیابان رودکی، خیابان آزادی، میدان آزادی
مسیر شماره نه مسجد جامع امام سجاد (علیه‌السلام)، خیابان آیت‌الله اشرفی اصفهانی، فلکه دوم صادقیه، خیابان محمدعلی جناح، میدان آزادی
مسیر شماره ده مسجد امام جعفر صادق (علیه‌السلام)، فلکه دوم صادقیه، خیابان محمدعلی جناح، میدان آزادی
مسیر شماره یازده مسجد جامع رسول اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم)، تهرانسر، بلوار شاهد، میدان کمال‌الملک،
بزرگراه شهید لشگری، میدان آزادی
مسیر شماره دوازده مسجد نظام‌مافی، بلوار آیت‌الله کاشانی، فلکه دوم صادقیه، خیابان محمدعلی جناح، میدان آزادی

برپایی ۲۰ هزار غرفه در مسیر راهپیمایی
رئیس ستاد دهه فجر با ارائه گزارشی از عملکرد ۲۵ کارگروه تخصصی برای برنامه ریزی برگزاری جشن دهه فجر انقلاب اسلامی اعلام کرد: بیش از ۲۰ هزار غرفه فرهنگی، هنری و مشاوره ای در مسیرهای راهپیمایی به صورت خودجوش و مردمی برپا می شود که در تهران هزار و ۵۰۰ غرفه درحال آماده سازی است.

لطفی افزود: ملت ایرا ن اسلامی در ۲۲ بهمن در مقابله با سردمداران شیطان صفت آمریکا ، قاتلان سردار شهید حاج قاسم سلیمانی  و شهید ابومهدی المهندس، رشادت ، مردانگی ، قدرت و ولایت پذیری این سردار بزرگ دلها ، و سرباز ولایت را تجلیل خواهد کرد..
وی اضافه کرد:  اصرار بر شعار مرگ بر آمریکا و هیهات مناالذله و لبیک یا حسین گزینه دائم و همیشگی روی میز ملت ایران است که در سراسر کشور و در تهران و تمام مسیرهای منتهی به میدان بزرگ آزادی تهران ظهور خواهد یافت.

برنامه های ویژه شب ۲۲ بهمن 
قائم مقام شورای تبلیغات اسلامی اعلام کرد: مردم ایران اسلامی در شامگاه ۲۱ بهمن امسال نیز به یاد تکبیرهای بهمن ۱۳۵۷ ؛ نوای روحانی و دل‌انگیز گلبانگ‌ تکبیر را  رأس ساعت ۹ شب  در آسمان میهن عزیزمان طنین‌انداز می‌کنند. همچنین بانگ «الله‌اکبر» از مأذنه‌های مساجد و پایگاه های بسیج و شبکه‌های مختلف صدا و سیمای جمهوری اسلامی پخش خواهد شد. 
وی افزود: همزمان باطنین گلبانگ تکبیر،آسمان تمامی مراکز استان ها و ۴۰۰ شهرکشور و همزمان در۲۲ نقطه شهرتهران، درشامگاه ۲۱ بهمن به شکرانه چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، نورباران و نورافشانی می‌شود.


حضور شش هزار خبرنگار و عکاس 
لطفی گفت: امسال بیش از شش هزار خبرنگار ، عکاس و تصویربردار مراسم یوم الله ۲۲ بهمن در سراسر کشور را پوشش خبری خواهند داد که از این تعداد ۳۰۰ خبرنگار خارجی و ۲ هزار و ۸۰۰ خبرنگار، عکاس و عوامل تصویربرداری و خبری داخلی (در تهران ) و بیش از سه هزار خبرنگار، عکاس و تصویربردار در تمام استان های کشور و اکثر شبکه های صدا و سیما از جمله ۳۲۰ گروه خبری و تمام شبکه های برون مرزی و جام جم در تهران و تمام شبکه های استانی کشوردر مسیرهای راهپیمایی، مراسم ۲۲ بهمن را به صورت مستقیم پوشش خبری ـ تصویری خواهند داد.
وی افزود: همچنین حدود ۱۰۰ شبکه و رسانه خارجی بسیاری از شبکه های رادیویی و تلویزیونی کشورهای دیگر نیز آمادگی پخش گزارش های خبری را داشته اند و با استقرار در مسیرهای راهپیمایی و میدان آزادی خبر رسانی خواهند کرد .

استقرار بیش از ۱۵ کیلومتر سیستم صوتی در مسیرهای راهپیمایی و میدان آزادی و ارائه خدمات صوتی با اضافه نمودن بیش از ۷۵۰ بلندگو و آماده سازی ۵۰ واحد صوت سیار با بهره گیری از ۳۵۰دستگاه بلندگودر مسیرهای دوازده گانه راهپیمایی تهران و ارائه بیش از ۲۵۰ کیلومتر خدمات سیستم صوتی در مراکز استانها که به عنوان بزرگترین سیستم صوتی  مراسم های ملی در کشورهای جهان شناخته شده است .  

وی افزود: به مناسبت راهپیمایی ۲۲ بهمن، ناوگان حمل و نقل عمومی سرویس‌دهی رایگان مترو، شرکت واحد اتوبوسرانی از تمام میادین و بخش‌هایی از شرکت تاکسیرانی از حدود ساعت شش صبح جهت رفت و آمد مردم به سمت مسیرهای راهپیمایی انجام می‌شود. 

لطفی همچنین از اجرای برنامه همسرایی ۶۰۰ هزار نوجوان و جوان دانش آموز و بسیجی در مراسم راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن و در قالب گروه‌های سرود ۱۳۵۷ نفری در مراکز استانی و شهرستانی خبر داد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha