۱۹ بهمن ۱۳۹۸، ۱۴:۳۷
کد خبرنگار: 1026
کد خبر: 83665798
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

باز شدن قفل ۲طرح‌ بزرگ مازندران با حضور رییس دفتر رییس‌جمهوری

ساری-ایرنا- سفر ۱.۵ روزه دکتر محمود واعظی رییس دفتر رییس‌جمهوری به استان مازندران در اواخر هفته گذشته با شروع به کار مجدد ۲ واحد بزرگ صنایع چوب شامل صنایع چوب و کاغذ در ساری و نکاء چوب در شرق این خطه شمال کشور همراه شد.

صنایع چوب و کاغذ ساری 
همزمان با سفر دکتر واعظی به استان مازندران بزرگ‎ترین واحد صنعتی تولید کاغذ ایران پس از پنج سال دست و پا زدن در ورطه مشکلات مالی و کمبود مواد اولیه سرانجام با مصوبه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور و افزایش سرمایه از ورشکستگی نجات یافت و با حضور رییس دفتر رییس جمهوری شروع به کار این واحد صنعتی جشن گرفته شد.
شرکت چوب و کاغذ مازندران از سال ۱۳۷۶ در شهرستان ساری آغاز به کار کرد و مهم‌ترین تولیدکننده کاغذ در کشور محسوب می‌شود. این شرکت با در اختیار داشتن حدود یکهزار و ۳۰۰ نیروی انسانی به صورت مستقیم و ارتباط شغلی با چند صد نفر دیگر به طور غیرمستقیم، نقش مهمی در اشتغال استان مازندران دارد که با اجرای قانون تنفس جنگل های شمال به دلیل مالی و کمبود مواد اولیه با مشکل مواجه شد و ظرفیت تولیدی این واحد تولید کاغذ از ۱۸۰ هزار تن  به کمتر از ۴۰ درصد ظرفیت رسید.
با دستور رییس جمهوری و مصوبه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید که با حضور معاون اول رییس جمهوری تشکیل شد، تصمیم گیری برای احیاء این واحد صنعتی از جمله افزایش میزان سرمایه از سوی سهامداران، واردات چوب از خارج و پرداخت تسهیلات ۱۰ میلیون یورو به تصویب رسید که اجرای این مصوبات توانست این واحد صنعتی را پس از ۵ سال دست و پا زدن در مشکلات بار دیگر به مدار تولید برگرداند.
پیش بینی می شود حداقل در یک سال آینده این واحد صنعتی به عنوان بزرگترین واحد تولید کاغذ در کشور بتواند به ظرفیت اسمی ۱۸۰ هزار تن قبل از مشکلات برسد.
مدیرعامل شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران در این مراسم گفت : با تزریق سرمایه چهار هزار و ۸۰۰ میلیارد ریالی براساس دستور رییس جمهوری و مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با حضور معاون اول رییس جمهوری  این واحد صنعتی از ورشکستگی و تجدید در ارزیابی سرمایه نجات یافت.

علی حسین پور میزان سرمایه این شرکت با تزریق سرمایه گذاری جدید حدود پنج هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال اعلام کرد که با افزایش سرمایه راه برای شرکت در جذب تسهیلات و برخورداری از حمایت های قانونی برای دریافت تسهیلات ارزی باز شده است.
وی افزود:  این  شرکت در پنح سال اخیر به دلیل مشکلات تامین چوب به عنوان مواد اولیه با مشکل جدی و در زمره شرکت ها زیان‌ده قرار گرفت که  با افزایش سرمایه، پس از پنج سال  این واحد صنعتی به سود دهی مناسب  می رسد.
 نکاء چوب 

سه خط تولید بخش نئوپان کارخانه نکاچوب در شهرستان میاندرود استان مازندران که یکی دیگر از واحدهای صنایع چوبی نوستالوژیک در این خطه شمال کشور به خصوص شرق استان محسوب می شد نیز با حضور رییس دفتر رییس جمهوری  افتتاح شد.
با راه اندازی این خطوط  ۷۰۰ نفر مشغول کار شدند که  ۴۸۰ نفر در بخش حفاظت از جنگل و ۲۲۰ نفر نیز در بخش صنعت این شرکت فعالیت خواهند داشت.
دکتر واعظی در آیین راه اندازی این واحد صنعتی نیز وعده داد تا با پیگیری مشکلات نکاء چوب نیز همانند صنایع چوب و کاغذ مازندران دیگر واحد مشکل دار رفع شود و این واحد نیز بتواند همانند گذشته ادامه فعالیت بدهد.
پایانه صادراتی برنج در آمل 
 همزمان با سفر رئیس دفتر رئیس جمهور به مازندران سورتینگ( بسته بندی)  برنج در مرکز بین المللی تجارت و پایانه صادرات بین المللی ایران در آمل با اعتباری بالغ بر۲۵۰  میلیارد ریال به بهره برداری رسید. این  مرکز با هدف ایجاد یک برند معتبر برنج در سطح کشور ، بازاریابی خارجی و صدور برنج مرغوب به بازارهای هدف خارجی افتتاح شد به طوری که این پایانه ۴۴۰ حجره دارد و می تواند ۳۰۰ هزار تن برنج را بسته بندی، سورتینگ، برند سازی و صادر کند.
افتتاح واحد گلخانه ای هیدروپونیک ( آب کشت) 
 افتتاح واحد گلخانه ای هیدروپونیک ( آب کشت) را در جاده آمل- سرخرود محمودآباد از دیگر پروژه های  بزرگ دهه فجر در مازندران بود که  با حضور رییس دفتر رییس جمهوری در استان مازندران  با اعتبار ۳۳۰ میلیارد ریالی و سرمایه گذاری بخش خصوصی به بهره برداری رسید.
بازدید از پایانه محصولات کشاورزی مازندران در جویبار 
دکتر محمود واعظی رییس دفتر رییس جمهوری  از پایانه محصولات کشاورزی مازندران (روماک) در شهرستان جویبار بازدید کرد که این پایانه  نخستین مرکز لجستکی صادراتی محصولات کشاورزی این استان است که در ۲ فاز در دست اجراست. فاز اول این واحد زیرساختی در زمینی به مساحت ۳۱  هکتار در دست ساخت قرار دارد و قرار است تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد.
آماده‌سازی و بازاریابی محصولات کشاورزی به میزان ۳۳۰ هزار تن، نگهداری و ذخیره‌سازی ۹۰ هزار تنی انواع میوه، سبزی، گوشت قرمز و سفید و سایر محصولات، بازاریابی و صادرات محصولات کشاورزی، ایجاد و معرفی برند ایرانی برای محصولات کشاورزی در بازارهای جهانی و اصلاح نظام نوین و تنظیم بازار محصولات کشاورزی از جمله اهداف این پایانه است.
افتتاح همزمان ۸۵ پروژه کشاورزی 
همزمان با سفر دکتر واعظی به مازندران ۸۵طرح بخش‌های مختلف کشاورزی مازندران با اعتبار ۸۳۵ میلیارد ریال نیز به طور همزمان به بهره برداری رسید و با این طرح ها برای حدود ۵۰۰ نفر نیز ایجاد اشتغال شده است.
طرح‌های  افتتاحی بخش کشاورزی شامل ۹ طرح در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری و هفت طرح در حوزه شیلات و مابقی در بخش های دام و طیور، زراعی و باغی و آب و خاک است.

گلخانه هیدروپونیک ، پرورش گل و گیاهان زینتی و لیموترش، پرورش مرغ مادر، گاو شیری و گوسفند داشتی، بلدرچین، مرغ گوشتی، پرواربندی بره و گوساله، پرورش ماهی قزل‌آلا نیمه متراکم، تولید ماهی گرمابی، سورتینگ مرکبات، سکوی جمع‌آوری شیر، تجهیز و نوسازی شالیزارها، احداث و لایروبی آببندان، شن‌ریزی جاده بین مزارع، اجرای سامانه آبیاری کم‌فشار و تحت فشار، احداث کانال و انتقال آب، برق رسانی و تجهیز چاه و ایستگاه پمپاژ آب و احداث سردهنه از طرح های آماده افتتاح بخش کشاورزری مازندران است.
نشست با فعالان اقتصادی مازندران 
رییس دفتر رییس جمهوری در این سفر نشستی را با حضور فعالان اقتصادی استان مازندران در ساختمان استانداری این استان برگزار کرد و پای دردل این فعالان نشست و برای برون رفت برخی مشکلات مطرح از سوی این فعالان اقتصادی مازندران دستورات لازم را صادر کرد.
شرکت در شورای اداری استان مازندران 
پایان بخش سفر  یک و نیم روزه رییس دفتر رییس جمهوری به استان مازندران  شرکت در نشست شورای اداری استان با حضور استاندار و مدیران دستگاههای دولتی این خطه شمال کشور بود که در این نشست دکتر واعظی با اشاره به تحریم ظالمانه آمریکا بر ضد ایران اظهارداشت : امروز با وجود تحریم کشور به کارگاه سازندگی تبدیل شده است و اقدامات خوب دولت نیز از سوی رسانه ها به درستی منعکس نمی شود.

واعظی با اظهار این که عملکرد دولت به‌درستی دیده نمی شود ، گفت : مشاهدات عینی و گزارش های مختلف نشان می دهد که با وجود تحریم حداکثری و فشار های مختلف اقتصادی طرح های بزرگی در حال انجام است و نمونه آن افتتاح طرح های بزرگ اقتصادی در دهه فجر است ، ولی دولت رسانه ای به آن معنا ندارد که مرتب مردم را در جریان این دستاوردها قرار دهد.

وی افزود: باید حتما اقداماتی که در سراسر کشور توسط دولت و یا بخش خصوصی با بستر سازی و حمایت مادی، معنوی و حقوقی سه قوه انجام می شود، برای مردم بازگو شود.

رییس دفتر رییس جمهوری با اظهار این که دولت تدبیر و امید دوازدهم همان دولت یازدهم است، گفت : سیاست ها همان است و حتی ضعف های دولت قبلی را در این دولت شناسایی کردیم و درصدد رفع آن هستیم و رئیس جمهوری نیز دستور ارزیابی دقیقی از وزرای دولت یازدهم داده بود و جا به جایی ها را انجام دادیم و ماموریت تغییر کرده است و این بدان معنا است که دولت تدبیر و امید همواره در صدد تحقق اهداف و وعده‌هایش بوده است.

وی افزود : در دولت یازدهم تجهیز کارگاه شد ، مقررات جدیدی وضع شده بود و از سوی دیگر مشکلات خارجی را به عنوان تحریم در قالب برجام رفع کردیم ، اما بدانید ما میراث دولت قبلی را داشتیم و همه تحریم ها و قطعنامه های سازمان ملل و شورای حکام مربوط به دولت نهم و دهم بوده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha