۱۹ بهمن ۱۳۹۸، ۱۸:۱۶
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 83666369
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۴۰ میلیارد ریال به منطقه ویژه اقتصادی بانه اختصاص یافت

سنندج - ایرنا - وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ۱۴۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل فاز نخست منطقه ویژه اقتصادی بانه اختصاص داده شد.

رضا رحمانی روز شنبه در جریان سفر خود به کردستان و بازدید از منطقه ویژه اقتصادی بانه اظهار داشت: این میزان اعتبار برای راه‌اندازی فاز اول منطقه اقتصادی بانه اختصاص یافت تا زیرساخت‌های آن برای سرمایه‌گذاری آماده شود.

بهمن مرادنیا استاندار کردستان نیز در این بازدید گفت: برای افتتاح فاز نخست منطقه ویژه اقتصادی بانه در سفر رییس جمهور به استان نیاز به ۱۴۰ میلیارد ریال اعتبار داریم که امیدواریم با تخصیص آن این مهم تحقق یابد.  

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: فعالیت اجرایی در فاز نخست منطقه ویژه اقتصادی بانه به پایان رسیده و با سفر رییس جمهوری به کردستان در آینده فاز نخست آن با ۳۵ هکتار مساحت به بهره‌برداری می رسد.
محمد دره‌وزمی در جریان بازید وزیر صنعت، معدن و تجارت از منطقه ویژه اقتصادی بانه با دعوت از سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در این منطقه اظهار داشت: منطقه ویژه اقتصادی بانه فرصت مهمی برای اشتغال و تولید فراهم کرده که تاکنون تعداد زیادی از سرمایه‌گذاران برای دریافت زمین اقدام کرده‌اند.

وی با بیان اینکه امیدواریم با همت سرمایه‌گذاران این منطقه به یکی از قطب‌های اقتصادی کشور تبدیل شود، افزود: اشتغالزایی در منطقه ویژه اقتصادی بستگی به صنایعی تولیدی دارد که زمینه اشتغالزایی تعداد زیادی را فراهم می‌کند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان به مزایای سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی بانه اشاره کرد و یادآور شد: یکی از مهمترین مزایای سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه بهره‌مندی از معافیت های مالیاتی است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی کردستان هم اظهار داشت: عملیات اجرایی منطقه ویژه اقتصادی بانه از اواخر سال ۹۶ آغاز شده و فاز نخست آن در ۳۵ هکتار و فاز دوم آن در ۵۰ هکتار اجرا می‌شود.  

احمد خسروی با بیان اینکه تمام زیر ساخت‌های فاز اول این منطقه آماده واگذاری است و منتظر صدور پروانه بهره‌برداری از طرف شورای مناطق آزاد هستیم، یادآور شد: برای تکمیل فاز نخست به ۱۴۰ میلیارد ریال و فاز  دوم آن هم به ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.  

وزیر صنعت، معدن و تجارت روز شنبه از تهران به فرودگاه تبریز و از آنجا به صورت زمینی به شهرستان سقز در استان کردستان سفر کرده است.  

افتتاح ۲ طرح در شهرک صنعتی شهرستان سقز و چند طرح صنعتی از جمله تولید لامپ کم مصرف در بانه،  بازدید از منطقه ویژه اقتصادی و مرز سیرانبند از برنامه‌های سفر یک روزه رضا رحمانی به این استان کردستان است.  

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha