۱۹ بهمن ۱۳۹۸، ۱۴:۴۲
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 83665941
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

کارخانه تولید لوازم خانگی در سقز به بهره‌برداری رسید

سنندج - ایرنا - کارخانه تولید لوازم خانگی شرکت آیریا ونداد کسری با سرمایه در گردش ۲۰ میلیون یورو روز شنبه با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در سقز به صورت رسمی به بهره‌برداری رسید.

کارخانه لوازم خانگی شرکت آیریا ونداد کسری واقع در شهرک صنعتی سقز، تولیدکننده تلویزیون رنگی ال ای دی، آب سردکن و آب گرم کن دومنظوره، اتوی بخار برقی، چای‌ساز برقی، ساندویچ ساز برقی خانگی است.

مدیر عامل شرکت آیریا ونداد کسری در آیین افتتاحیه این طرح با اشاره به اینکه برای راه‌اندازی این کارخانه ۲۰ میلیون یورو هزینه شده است، افزود: میزان اشتغال مستقیم این واحد ۶۸ نفر است و در حال حاضر هفت قلم لوازم خانگی در این واحد تولید می‌شود و در صورت تامین مکان مورد نیاز توانایی افزایش تولید را به ۵۲ قلم لوازم خانگی داریم.  

وی اظهار داشت: با توسعه این واحد برای ۵۰۰ نفر به طور مستقیم در این شهرستان شغل ایجاد خواهد شد.  

امروز همچنین با حضور رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت نخستین واحد تولیدی لوازم آرایشی و بهداشتی در سقز به بهره‌برداری رسید،  در این واحد انواع لوازم آرایشی و بهداشتی تولید می‌شود و ظرفیت تولید سالانه آن ۳۰۰ تُن محصول است ولی اکنون با ظرفیت ۲۰۰ تُن در سال فعالیت خود را شروع کرده است.  

برای احداث این واحد تاکنون ۲۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شده تا خط تولید چهار محصول آرایشی و بهداشتی فعال شود البته راه اندازی خط تولید چند محصول دیگر آرایشی در این واحد نیاز به تامین سرمایه دارد.  

 وزیر صنعت، معدن و تجارت روز شنبه از طریق هوایی به تبریز آمد و از آنجا زمینی به شهرستان سقز در کردستان سفر کرد تا در آیین افتتاح چند طرح تولیدی و صنعتی در این شهرستان و همچنین شهرستان بانه شرکت کند.  

علاوه بر افتتاح ۲ طرح در شهرک صنعتی شهرستان سقز چند طرح صنعتی در شهرستان بانه و بازدید از مرز سیرانبند از برنامه‌های سفر یک روزه رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت به کردستان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha