۲۳ بهمن ۱۳۹۸، ۱۸:۱۴
کد خبر: 83672609
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

دیدار پسابرگزیت وزیر دفاع انگلیس و دبیرکل ناتو

۲۳ بهمن ۱۳۹۸، ۱۸:۱۴
کد خبر: 83672609
دیدار پسابرگزیت وزیر دفاع انگلیس و دبیرکل ناتو

لندن- ایرنا- «بن والاس» وزیر دفاع انگلیس عصر چهارشنبه با «ینس استولتنبرگ» دبیر کل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در حاشیه اجلاس وزرای دفاع کشورهای عضو ناتو در بروکسل دیدار کرد.

وزیر دفاع انگلیس در این دیدار اعلام کرد که این کشور در چارچوب بخشی از تعهداتش به ناتو برای مراقبت‌های هوایی از حوزه بالتیک، تابستان سال جاری میلادی تعدادی جنگنده تایفون به لیتوانی اعزام خواهد کرد.

این نخستین دیدار عالی‌ترین مقام نظامی انگلیس و دبیر کل ناتو پس از خروج لندن از اتحادیه اروپاست.  

انگلیس دو هفته پیش (۱۱ بهمن) پس از ۴۷ سال به عضویت خود در اتحادیه اروپا پایان داد.  

دولت لندن بر خلاف اتحادیه اروپا مخالف سیاست تشکیل اتحادیه دفاعی اروپایی است و بر لزوم تقویت ناتو تأکید دارد. در واقع یکی از دلایل اصلی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، تشکیل نهادهای موازی اروپایی با سازمان‌های سنتی بین‌المللی از جمله ناتو است.  

«اورسولا فون درلاین» رئیس کمیسیون اروپا چندی پیش در نشست سالانه مجمع جهانی اقتصاد معروف به نشست داووس در سوئیس، بر لزوم پیش‌برد اهداف دفاعی اتحادیه اروپا تأکید کرد و گفت: اروپا در یک دهه‌ گذشته اهمیت ثبات در جهان را درک کرده است و برای جلوگیری از بحران، به یک قوای نظامی نیاز دارد. وی تصریح کرد که بر همین اساس، کار تأسیس اتحادیه دفاعی اروپایی را دنبال خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، بن والاس همچنین با همتای آمریکایی خود مارک اسپر نیز ملاقات و درباره همکاری‌های دفاعی دو کشور رایزنی کردند.

نشست وزرای دفاع کشورهای عضو ناتو ساعاتی دیگر در بروکسل با سخنرانی دبیر کل آغاز خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha