تاکید ارمنستان بر همکاری با ایران در مقابله با کرونا

تهران-ایرنا- وزارت امورخارجه ارمنستان ضمن توصیه به شهروندانش برای پرهیز از سفرهای غیرضروری به ایران، از همکاری نزدیک با جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با شیوع بیماری کرونا خبر داد.

به گزارش خبرگزاری آرمن پرس، وزارت امورخارجه ارمنستان روز گذشته(شنبه) در بیانیه ای عنوان کرد: همزمان با ارزیابی جامع اوضاع در منطقه، ما همکاری های نزدیکی با مقامات ایران و گرجستان در راستای تبادل اطلاعات، اتخاذ تدابیر لازم و همچنین بررسی سناریوهای احتمالی به دنبال شیوع ویروس کرونا داریم.

در ادامه این بیانیه عنوان شد: ما اخبار به روز شده را در مورد تدابیر اتخاذ شده را اعلام خواهیم کرد. ما از شهروندان ارمنی می خواهیم از سفرهای غیرفوری به ایران خودداری کنند و همچنین از شهروندان ارمنی حاضر در ایران درخواست می کنیم در مورد این وضعیت با سفارت ارمنستان در تهران تماس بگیرند.

خبرگزاری رسمی ارمنستان همچنین نوشت:  سفارت ارمنستان در ایران در بیانیه این اعلام کرد که از 23 فوریه سال 2020 (4 اسفند) به طور موقت فعالیت اداره کنسولی و پذیرش شهروندان را متوقف می‌کند. سفارتخانه در این بیانیه بابت این مشکل از شهروندان عذرخواهی و اعلام کرد در مورد زمان از سرگیری فعالیت‌های کنسولی سفارت، اطلاع‌رسانی خواهد کرد.

خبرگزاری آرمن پرس در این گزارش خود درباره شیوه ویروس کرونا در ایران تصریح کرد: تاکنون ۲۸ مورد از ابتلا به ویروس کرونا در ایران تایید شده است و مسئولان استان هایی که شیوع این ویروس در آنها گزارش شده، مدارس، دانشگاهها و مراکز فرهنگی را تعطیل کرده اند.

براساس گزارش های رسمی، تاکنون ابتلاء ۲۸ مورد در داخل ایران به ویروس کرونا تایید شده که پنج فوتی به دنبال داشته است.

ویروس کرونا که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه امسال) در چین شروع شد، علاوه بر ۳۰ استان و منطقه چین، به شماری دیگر از کشورها از جمله آمریکا، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، سوئد، اسپانیا، فرانسه و امارات متحده عربی نیز سرایت کرده است.

در همین حال شیوع ویروس کرونا در مناطق نسبتا وسیعی از جهان باعث شده تا سازمان‌های بهداشتی و درمانی در سراسر منطقه آمریکای لاتین و حوزه کارائیب با دولت‌های منطقه‌ای با هدف آمادگی در برابر شیوع احتمالی این ویروس همکاری کنند و به حالت آماده‌باش کامل درآیند.

شیوه ویروس کرونا که ابتدا در چین و سپس در برخی کشورهای جهان بوده، نگرانی هایی را در جامعه جهانی ایجاد کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha