۴ اسفند ۱۳۹۸، ۱۰:۴۳
کد خبر: 83686691
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

آماده‌باش در آمریکای لاتین برای مقابله با کرونا

۴ اسفند ۱۳۹۸، ۱۰:۴۳
کد خبر: 83686691
آماده‌باش در آمریکای لاتین برای مقابله با کرونا

تهران-ایرنا- شیوع ویروس کرونا در مناطق نسبتا وسیعی از جهان باعث شده تا سازمان‌های بهداشتی و درمانی در سراسر منطقه آمریکای لاتین و حوزه کارائیب با دولت‌های منطقه‌ای با هدف آمادگی در برابر شیوع احتمالی این ویروس همکاری کنند و به حالت آماده‌باش کامل درآیند.

به گزارش تارنمای آمریکایی "دِوِکس"، در حالی که ۱۵ مورد از ابتلا به ویروس کرونا در ایالات متحده آمریکا و هشت مورد در کانادا گزارش شده اما هنوز گزارشی از مورد قطعی ابتلا به این ویروس در منطقه آمریکای لاتین و حوزه کارائیب منتشر نشده است.

اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با شیوع احتمالی ویروس کرونا در آمریکای لاتین و حوزه کارائیب تحت هدایت "سازمان بهداشت پانامریکن" ( بازوی منطقه سازمان بهداشت جهانی در آمریکای لاتین) بوده است. این سازمان در حال همکاری با دولتهای منطقه ای برای کمک به آمادگی بیشتر در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا و همچنین اتخاذ تدابیر بهداشتی در پاسخ به شیوع احتمالی است.

سازمان بهداشت پانامریکن در بیانیه ای اعلام کرد: کارشناسان امور بهداشت عمومی در این راستا آموزش دیده اند و آزمایشگاههایی در سراسر آمریکای لاتین و حوزه کارائیب برای پاسخ به شیوع احتمالی ویروس کرونا مجهز شده اند.

تاکنون حدود ۲۰ آزمایشگاه در سراسر این منطقه تجهیز شده اند تا موارد مشکوک احتمالی را بررسی کنند.

سازمان بهداشت پانامریکن تصریح کرده  است که تدابیر پیشگیرانه برای مقابله با شیوع احتمالی ویروس کرونا در آمریکای لاتین و حوزه کارائیب در مقایسه با دیگر مناطق جهان بهتر انجام شده است.

جونو آنسالون رئیس عملیات های شرایط اضطراری در قاره آمریکا اعلام کرد که تدابیر پیشگیرانه اتخاذ شده اما در این راستا چالش هایی وجود دارد. از جمله این چالش ها مسئله مهاجرت درآمریکای لاتین است که می تواند بر گسترش احتمالی شیوع ویروس کرونا تاثیر جدی بگذارد. در این راستا کارشناسان نسبت به بدترین سناریوی ممکن در صورت شیوع ویروس کرونا به دلیل مهاجرت زیاد در این منطقه هشدار داده اند. مهاجرت حدود پنج میلیون ونزوئلایی در سراسر منطقه و رفت و آمدهای آنها مقامات بهداشتی آمریکای لاتین را دوچندان نگران کرده است.

تدابیر جدی پیشگیرانه با هماهنگی سازمان بهداشتی پانامریکن و مقامات کشورهایی که  میزبان ماجران ونزوئلایی بوده اند، اتخاذ شده است.

کارشناسان سازمان بهداشت پانامریکن اعلام کرد که کارشناسان این سازمان در آمریکای لاتین و حوزه کارائیب در حال ارائه توصیه های لازم به کارشناسان کشورها در مورد شیوه های مقابله با ویروس کرونا از جمله روش‌های شناسایی هستند. در این راستا تجهیزات لازم و امدادرسانان نیز در حال اعزام به منطقه هستند.

شیوه ویروس کرونا که ابتدا در چین و سپس در برخی کشورهای جهان بوده، نگرانی هایی را در جامعه جهانی ایجاد کرده است.

شمار کل مبتلایان کرونا در چین به ۷۷ هزار و ۹۲۸ نفر در سراسر جهان رسید که ۷۶ هزار و ۲۸۸ نفرشان چینی هستند.  در این میان دو هزار و ۳۶۲ نفر جان باخته‌اند که دو هزار و ۳۴۵ نفر آن‌ها در چین بوده است. از میان جمع مبتلایان ۲۰ هزار و ۸۶۱ نفر نیز درمان شده‌اند. 

مقامات بهداشت استان هوبی بامداد یکشنبه از افزایش شمار کشته‌شدگان شهروندان این استان از ویروس کرونا و رسیدن آمار تلفات به دو هزار ۳۴۰ نفر خبر دادند.  دولت چین در ادامه اقداماتش برای مقابله با شیوع ویروس کرونا، مقررات سختگیرانه‌تری برای تردد در استان هوبی به اجرا گذاشت. 

به حدود ۶۰ میلیون نفر از ساکنان این استان گفته شده که در خانه‌های خود بمانند و به جز موارد ضروری از خانه خارج نشوند، همچنین استفاده از خودروهای شخصی تا زمان نامحدود ممنوع شده است. 

استان هوبی و شهر ووهان در آن مرکز شیوع و انتشار ویروس کرونا بوده است. 

کریستالینا جورجیوا مدیر صندوق بین المللی پول نیز گفت: شیوع ویروس کرونا می‌تواند رشد اقتصاد جهانی را به میزان ۰.۱ درصد کاهش دهد.    وی افزود: ما به دنبال سناریوهایی در برابر گسترش ویروس کرونا به مدت طولانی و تاثیر و پیامدهای آن بر رشد اقتصاد جهانی هستیم.  

به گفته جورجیوا، شیوع ویروس کرونا می‌تواند رشد اقتصادی چین را به ۵.۶ درصد برساند که این میزان که ۰.۴ درصد پایین‌تر از چشم‌انداز رشد اقتصادی چین در ژانویه (دی-بهمن) است.  

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha