حمید شکریخانقاه روز یکشنبه در گفتوگو با خبرنگار فرهنگی و هنری ایرنا، گفت: به منظور اعتلای جایگاه روابط عمومی و فراهم آوردن زمینه های هوشمند سازی برای ایجاد روابط عمومی راهبردی از یک سو و تقویت نظام و باورهای شایسته سالاری در روابط عمومی های کشور و آشنایی بیشتر فعالان این حوزه با استانداردهای بین المللی، نخستین همایش ملی استانداردهای جهانی روابط عمومی در ایران برگزار می شود.
این مدرس دانشگاه با تاکید بر اینکه باید زبان مشترک با جهان را پیدا و هوشمندانه روابط عمومی حرفه ای را با استانداردهای جهانی در ایران پیاده کنیم، اظهار داشت: این همایش با حضور مدیران روابط عمومی دستگاههای دولتی و خصوصی و کارشناسان، دانشجویان و اساتید، صاحبنظران و اندیشمندان و فعالان حوزه روابط عمومی، اعضای انجمن های تخصصی روابط عمومی کشور و مدیران روابط عمومی رسانه ها چهاردهم اسفند ۱۳۹۸ در تهران برگزار می شود.
مدیر دپارتمان روابط عمومی و مدیریت برند برنامه مهارتسنجی اروپایی European Skills, Competences, Qualifications and Occupations) ESCO) در ایران اظهار داشت: پنل تخصصی و سخنرانی های علمی با رویکرد استانداردهای جهانی در حوزه روابط عمومی و ارتباطات، بررسی راهکارهای بومی سازی برنامه استاندارد حرفه ای اروپا ESCO در جامعه روابط عمومی ایران، معرفی برنامه مهارت سنجی اروپاییESCO ، اهدای نشان و گواهینامه مهارت شغلی ESCO ویژه مدیران روابط عمومی از سوی دانشگاه MGUNIVERCITY پاریس به اولین های ESCO در ایران، رونمایی از حوزه های جدید ESCO در برنامه ۲۰۲۰ و اهدای گواهی آموزشی به کلیه مدعوین از جمله برنامه های پیش بینی شده در این همایش خواهد بود.
شکریخانقاه خاطرنشان کرد: علاقمندان جهت ثبت نام در نخستین همایش استانداردهای جهانی روابط عمومی می توانند با مراجعه به وب سایت این همایش به نشانی www.neshanavar.com ثبت نام خود را انجام و جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۰۲۱۲۲۸۴۱۹۶۰ تماس حاصل کنند.
دبیرکل نخستین همایش استانداردهای جهانی روابط عمومی در ایران حضور در نخستین همایش استانداردهای جهانی روابط عمومی رایگان اعلام کرد که طی آن به شرکت کنندگان گواهینامه آموزشی اعطا می شود.
به گزارش ایرنا، یکی از برنامههای دانشگاه فرانسوی Methodologica Governance University در راستای توسعه دانش، مهارت و انتقال تجربه اندوخته اتحادیه اروپایی در سطح بینالمللی است که در پاریس طراحی، برنامهریزی و اجرا میشود.
نیروی انسانی در دنیای امروز به عنوان سرمایه واقعی ملت ها (شرکتها، سازمانها و نهادها) دارای ارزش فراوانی است و در حقیقت مهمترین دارایی رقابتی آنها به شمار میرود و در این بین فرهیختگان عرصه روابط عمومی، علاوه بر اینکه به اهمیت فوقالعاده آن واقف اند، از این سرمایه بیشترین بهره را میبرند و سعی در مدیریت تعامل سازنده میان مدیران بالادستی، کارکنان و مشتریان و مخاطبان دارند.
در حال حاضر ESCO علاوه بر ایران، دارای نمایندگیهای فعال در برخی کشورهای غرب آسیا، شمال آفریقا همینطور چین بوده و با الهام از سازوکار مصوب نهاد اجرایی اتحادیه اروپا و همکاری نمایندگان رسمی خود در مناطق مختلف جهان، اقدام به بومیسازی این استانداردها و اجرای آن میکند.
روند کار چندان پیچیده نیست ولی ظرافتهای خاص خود را دارد. به این ترتیب که بعد از ارائه تعریف دقیق، و جامع از هر حرفه و شغل، فرآیندهای کاری به صورت میدانی مورد مطالعه قرار گرفته و برای اجرای صحیح و به موقع هر یک، مجموعهای از دانشهای نظری و کارگاهی (مهارتی) و نیز تجربه عملی در نظر گرفته میشود و در نهایت پس از حذف عناوین مشترک، امتیاز خاصی به هر یک اختصاص داده شده و شاخصههای احراز شایستگی تعیین میشوند. با افزوده شدن تجارب موفق در توسعه شغلی (از طریق ترکیب دانش و مهارت با خلاقیت فردی) پایه و اساسی برای ارزیابی میزان مهارت حرفهای شاغلان وسطح بندی آنان فراهم شود.
نظر شما