نمایشگاه کتاب تهران به تعویق می‌افتد؟

تهران- ایرنا- مدیر روابط عمومی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از بررسی موضوع تعویق زمان برگزاری سی‌وسومین نمایشگاه بین‌ المللی کتاب تهران به دلیل شرایط بهداشتی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید محمد طباطبائی گفت: در راستای صیانت از سلامت عمومی جامعه و به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، تعویق زمان برگزاری سی و سومین دوره نمایشگاه کتاب تهران در دست بررسی است.

وی توضیح داد: نمایشگاه کتاب تهران ابعاد گوناگونی دارد که تصمیم‌ گیری درباره تعویق زمان برگزاری آن نیازمند بررسی دقیق است که نمی‌توان بدون توجه به همه جوانب تصمیم گرفت.

مدیر روابط عمومی سی و سومین نمایشگاه بین ‎المللی کتاب تهران گفت: جمعیت مخاطب نمایشگاه کتاب تهران به عنوان بزرگترین رویداد فرهنگی کشور، تعداد چشمگیر افراد درگیر در برگزاری این رویداد و نوع تعامل در نمایشگاه از جمله مواردی است که توجه به آن‌ها در پیشگیری از شیوع بیماری ضرورت دارد.

طباطبائی افزود: از سوی دیگر شیوع ویروس کرونا، شکل بین‌ المللی پیدا کرده است و نمایشگاه کتاب تهران به عنوان یک رویداد بین‎ المللی باید به این نکته هم توجه داشته باشد.

وی اعلام کرد: در حال حاضر بررسی موضوع در دست انجام است و شورای سیاستگذاری نمایشگاه کتاب تهران به عنوان بالاترین مرجع تصمیم ‎گیری در ساختار نمایشگاه، در روزهای آینده تشکیل جلسه خواهد داد و درباره تعویق زمان برگزاری سی و سومین دوره نمایشگاه کتاب تهران تصمیم‎ گیری خواهد کرد. انتظار می‎رود تا هفته آینده تصمیم نهایی اتخاذ و اعلام شود.

 نمایشگاه بین المللی کتاب در یک نگاه

به گزارش ایرنا، تفاهم نامه همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بانک صادرات ایران به عنوان بانک عامل هفتم بهمن ماه ۹۸ با حضور محسن جوادی معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و حجت الله صیدی مدیر عامل بانک صادرات در محل این وزارتخانه امضا شد.

براساس این تفاهم نامه مقرر شده بانک عامل خدمات رسانی در اختیار ناشران، تولید کنندگان، محصولات فرهنگی و مولفان و همه علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی را قرار داده و امکان دسترسی به اهالی قلم را تسهیل و تسریع کنند.

 ثبت‎نام ناشران برای حضور در سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از ساعت ۱۰ صبح روز سه‌شنبه (۸ بهمن‎ جاری) آغاز و تا ۱۷ بهمن ماه ادامه داشت. ناشران متقاضی باید با مراجعه به سایت نمایشگاه کتاب تهران به آدرس www.tibf.ir نسبت به ثبت‏ نام اقدام کردند.

براساس اعلام روابط عمومی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تا ساعت ۲۴ روز سه‎شنبه (۱۵ بهمن‎) تعداد دو هزار و ۱۶۷ ناشر در سایت نمایشگاه کتاب تهران ثبت نام کرده‌اند.

همچنین ۳۱۰ ناشر کودک و نوجوان، یکهزار و ۳۴۸ ناشر عمومی، ۴۰۵ ناشر دانشگاهی و ۱۰۴ ناشر آموزشی نیز تا تاریخ فوق ثبت‎نام کرده‎اند.

بر اساس اعلام دبیرخانه و تفکیک استانی تعداد یک هزار و ۵۵۰ ناشر از تهران ۶۱۷ ناشر از استان‎ها نسبت به ثبت‎نام اقدام کرده‌اند. از این تعداد دو هزار چهار ناشر خصوصی و ۱۶۲ ناشر دولتی هستند.

همچنین دبیرخانه کمیته ناشران داخلی، مستقر در طبقه منهای یک اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران، از ساعت ۹ الی ۱۶ با شماره تلفن ۶۶۱۷۶۳۶۸ پاسخگوی ناشران است. ناشران همچنین می‎توانند به صورت غیرحضوری با نشانی ایمیل ‏nasheran@tibf.ir مکاتبه کنند.

پیش از این قرار  بود؛ سی و سومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «کتاب یعنی زندگی» از ۲۶ فروردین تا ۵ اردیبهشت سال ۹۹ در مصلی امام خمینی (ره) برگزار شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha