۷ اسفند ۱۳۹۸، ۱۱:۲۸
کد خبر: 83691658
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

افزایش نگرانی اروپایی‌ها از گسترش شیوع کرونا

۷ اسفند ۱۳۹۸، ۱۱:۲۸
کد خبر: 83691658
افزایش نگرانی اروپایی‌ها از گسترش شیوع کرونا

تهران-ایرنا- افزایش شمار مبتلایان به کرونا در اروپا، نگرانی مقام‌های اروپایی از بالا رفتن شیوع این ویروس در این قاره را دوچندان کرده است.

رسانه های غربی گزارش دادند که دو فرد دیگر روز گذشته (سه‌شنبه) در فرانسه به ویروس کرونا مبتلا شدند که یکی از آنها از سفر به ایتالیا بازگشته بود. فرد دیگر زن جوان چینی است که اخیرا به پکن سفر کرده بود.

در همین حال وزیر امور سلامت فرانسه اعلام کرد که این دو بیمار جدید در بیمارستان بستری هستند و شرایط خوبی دارند. با احتساب این دو فرد، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در فرانسه به ۱۴ مورد افزایش یافت. یکی از این ۱۴ نفر جان خود را از دست داده و ۱۱ نفر نیز معالجه و از بیمارستان مرخص شده اند.

رسانه های غربی همچنین گزارش دادند که آزمایش یک مرد ۲۵ ساله در جنوب آلمان در مورد ابتلا به ویروس کرونا مثبت اعلام شد. این فرد پیش از این به ایتالیا سفر کرده بود. همچنین در شمال آلمان وضعیت جسمانی مرد دیگری به دلیل ابتلا به این ویروس وخیم گزارش شده است.

وزارت بهداشت آلمان نیز اعلام کرد، افرادی که با این دو فرد مبتلا در ارتباط نزدیک بوده اند در قرنطینه هستند و هر روز وضعیت شان بررسی می شود.

از سوی دیگر دومین هتل در اروپا روز چهارشنبه به دلیل ابتلا یک فرد در آن قرنطینه شده است. این هتل در شهر اینسبروک اتریش پس از آن قرنطینه شد که آزمایش کرونای یک کارمند ایتالیایی این هتل مثبت اعلام شد. پیش از این هتلی در شهر تنریف اسپانیا نیز به دلیل ابتلای یکی از مسافرانش از ایتالیا به ویروس کرونا، قرنطینه شده بود.

همچنین سازمان بهداشت جهانی در مورد شیوع ویروس کرونا در ایتالیا اعلام کرد که این کشور تمهیدات مناسبی را برای جلوگیری از گسترش ویروس اتخاذ کرده است. ایتالیا بیشترین موارد ابتلا به ویروس کرونا را در اروپا داراست به طوری که بیش از ۲۶۰ مورد ابتلا و ۷ مورد مرگ ناشی از آن در این کشور گزارش شده است.

 سوئیس و کرواسی نیز ابتلا اولین نفر به ویروس کرونا در این کشورها را تایید کردند.

سازمان جهانی بهداشت که از زمان اعلام شیوع ویروس کرونا در چین، هشدارهای بالایی صادر کرده، هنوز این بیماری را فراگیر اعلام نکرده است. براساس این گزارش، چین ۷۷ هزار و ۲۶۲ مورد ابتلا به کرونا (کووید – ۱۹) را در این کشور اعلام کرده که شامل ۲ هزار و ۵۹۵ مورد مرگ و میر است. ۹۱۰۹

۲۹ کشور دیگر نیز ۲ هزار و ۶۹ مورد تائید شده از ابتلا به کرونا را گزارش داده اند که شامل ۲۳ مورد مرگ ناشی از آن می شود.

ویروس کرونا که رسما کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد. این ویروس اکنون به حدود ۳۰ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا در مورد بهداشت جهانی، وضعیت فوق العاده اعلام کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha