۷ اسفند ۱۳۹۸، ۱۷:۴۶
کد خبرنگار: 2331
کد خبر: 83692512
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

اتحادیه اروپا خواستار پاسخ هماهنگ اعضا به بحران کرونا شد

تهران–ایرنا– کمیسر بهداشت اتحادیه اروپا اعلام کرد که کشورهای عضو این اتحادیه باید پاسخ‌های هماهنگی نسبت به شیوع ویروس کرونا داشته باشند تا از رویکردهای متفاوت جلوگیری شود.

به گزارش خبرگزاری رویترز از رم، «استلا کریاکیدس» (Stella Kyriakides) که در یک کنفرانس مشترک خبری در رم با وزیر بهداشت ایتالیا سخن می گفت، با تاکید بر اینکه کشورها نباید سرآسیمه شوند، تاکید کرد که اتحادیه اروپا اطلاعات سفری را منتشر خواهد کرد.

 وی افزود: همه کشورهای عضو باید ما را از برنامه های آماده سازی خود مطلع کنند و باید از رویکردهای متفاوت و گوناگون در سراسر اتحادیه اروپا جلوگیری کرد. ۹۱۰۹

افزایش شمار مبتلایان به کرونا در اروپا، نگرانی مقام‌های اروپایی از بالا رفتن شیوع این ویروس در این قاره را دوچندان کرده است.

سازمان جهانی بهداشت در مورد شیوع ویروس کرونا در ایتالیا اعلام کرده که این کشور تمهیدات مناسبی را برای جلوگیری از گسترش ویروس اتخاذ کرده است. ایتالیا بیشترین موارد ابتلا به ویروس کرونا را در اروپا داراست.

کمیسیون اروپا نیز از بیم شیوع ویروس کرونا در ایتالیا، به کارمندان خود توصیه کرده است از سفر به منطقه لمباردی در شمال ایتالیا خودداری کنند.

ویروس کرونا که رسما کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد. این ویروس اکنون به حدود ۳۰ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا در مورد بهداشت جهانی، وضعیت فوق العاده اعلام کند. این بیماری تاکنون حدود ۸۰ هزار نفر را در سراسر جهان آلوده کرده و منجر به مرگ بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ نفر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha