۷ اسفند ۱۳۹۸، ۱۷:۴۰
کد خبرنگار: 952
کد خبر: 83692074
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سه تیم واکنش سریع مقابله با ویروس کرونا در شهرستان ری تشکیل شد

شهرری ـ ایرنا ـ مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری گفت: سه تیم واکنش سریع مقابله با ویروس کرونا بر اساس دستورالعمل‌های وزارت بهداشت با لباس، پوشش و امکانات ضد عفونی خاص در این شهرستان تشکیل شده است.

علیرضا صدرایی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه پیشگیری از ویروس کرونا در شهرستان ری به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تیم‌های واکنش سریع مقابله با ویروس کرونا متشکل از یک پزشک، کارشناس مبارزه و پیشگیری از بیماری‌ها، کارشناس بهداشت محیط و کارشناس آموزش هستند.

وی با بیان اینکه تیم‌های واکنش سریع شهرستان ری از نخستین ساعات گسترش اپیدمی کرونا در کشور تشکیل شده است، افزود: اعضای این تیم‌ها هر کجای شهرستان که مورد مشکوکی گزارش شود سریعا با امکانات کامل در محل حاضر می شوند و اقدامات تشخیصی و پیشگیری را برای اطرافیان شخص بیمار را انجام می دهند.

صدرایی عنوان کرد: تشخیص، انتقال بیمار به مراکز درمانی تعیین شده، گندزادایی محل زندگی شخص آلوده و آموزش چهره به چهره پیشگیری از ویروس کرونا برای اطرافیان فرد مبتلا از مهمترین اقدامات تیم های واکنش سریع مقابله با ویروس کرونا در شهرستان ر است.

مدیر شبکه بهداشت شهرستان ری با اشاره به اینکه خوشبختانه تاکنون هیچ گزارش کرونای مثبت در میان افراد مقیم شهرستان گزارش نشده است، ابراز کرد: تمامی مجموعه شبکه بهداشت اعم از خانه‌ها و مراکز بهداشت در آماده باش کامل هستند و اقدامات پیشگیری و آموزشی را برای مردم ارائه می دهند.

صدارایی یادآور شد: پزشکان حاضر در مراکز بهداشتی شهرستان ری موظف هستند تمامی مراجعین را معاینه کنند و افراد مشکوک را بر اساس دستورالعمل های وزارت بهداشت به مراکز تعیین شده ارجاع دهند.

وی با بیان اینکه تیم مشترکی ذیل کارگروه امنیت غذایی شهرستان ری با حضور نمایندگان تمامی ادارات دولتی برای مقابله با ویروس کرونا در اماکن عمومی تشکیل شده است، اضافه کرد: بخشداری‌های، شهرداری‌ها و سایر ادارات بر اساس دستورالعمل های ابلاغی به دنبال گندزدایی اماکن عمومی و مراکز پر رفت و آمد شهرستان هستند.

صدارایی یادآور شد: شبکه بهداشت پکیج ها و بروشورهای آموزش زیادی در میان مردم و ادارت دولتی شهرستان ری توزیع کرده است و حتی برخی از ادارات و نهادهای دولتی نیز به وسیله کارشناسان این شبکه گندزادیی شده اند.

این مسئول در خصوص توزیع اقلام بهداشت در سطح شهرستان ری نیز گفت: گشت مشترکی با حضور بازرسان فرمانداری، کارشناسان ادارات صمت، شکبه بهداشت، تعزیرات حکومتی و اصناف تشکیل شده است و عملکرد تمامی مراکز عرضه محصولات بهداشتی مانند داروخانه‌ها، انبارهای دپو کالاهای بهداشتی را زیر نظر دارند.

صدرایی تاکید کرد: افرادی که با کم فروشی، گران فروشی و احتکار به دنبال سوء استفاده مادی از این بیماری به نفع خودشان هستند به شدت برخورد خواهد شد.

بر اساس آخرین آمار سازمان بهداشت جهانی، ویروس کرونای جدید تاکنون حدود ۸۰ هزار نفر را در چین و ۳۰ کشور دیگر از جمله ایران مبتلا کرده است که از این تعداد،    بیش از دو هزار و ۶۰۰ نفر جان خود را از دست داده اند.

اغلب قربانیان، چینی هستند. از مجموع مبتلایان به این ویروس تاکنون  حدود ۳۰ هزار نفر بهبود یافته اند.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تا روز گذشته در ایران ۹۵ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد ۱۵ تن جان باخته اند.

 به گزارش سازمان نظام پزشکی کشور در مجموع ۱۷۰ بیمارستان در کشوربه مبتلایان به ویروس کرونا خدمات می دهند. در تهران،   ۱۴ بیمارستان و مرکز درمانی وابسته به دانشگاههای علوم پزشکی تهران و ایران شامل مسیح دانشوری، شهدای گمنام، طرفه، مدرس، زعیم، یاس، ضیائیان، رازی، بهارلو، مروستی، شهدای یافت آباد، فیروزآبادی، فیروزگر و رسول اکرم(ص) نیز در نقاط مختلف پایتخت برای خدمات رسانی به بیماران مبتلا به ویروس کرونا پیش بینی و تجهیز شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha