دولت‌آباد و مرکز سالمندان کهریزک نقاط حساس شیوع کرونا در شهرستان ری

شهرری - ایرنا - مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری گفت: محله دولت آباد و مرکز نگهداری سالمندان کهریزک ٢ نقطه حساس شیوع ویروس کرونا در این شهرستان است.

علیرضا صدرایی عصر شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه تیم های واکنش سریع شبکه بهداشت شهرستان ری در این نقاط مستقر هستند، اظهار داشت: شناسایی این نقاط از روی آدرس محل سکونت افراد مبتلا تعیین شده است.
وی ادامه داد: محله دولت آباد در حال حاضر در شرایط قرمز قرار دارد و تردد به آسایشگاه سالمندان  کهریزک نیز بر اساس هماهنگی های صورت گرفته تا اطلاع ثانوی ممنوع می باشد.
صدرایی با اشاره به اینکه نقاط بحرانی شهرستان ری بخصوص آسایشگاه خیریه کهریزک به صورت مستمر ضد عفونی و گندزدایی می شود، عنوان کرد: تیم های واکنش سریع شبکه بهداشت شهرستان ری به محض دریافت گزارش مثبت کرونا در محل حاضر می شوند و اقدامات لازم در خصوص انتقال نزدیکان فرد آلود به مراکز بهداشتی و ضد عفونی محل زندگی بیمار را انجام می دهند.
این مسئول خاطرنشان کرد: تیم های واکنش سریع علاوه بر انتقال افراد مشکوک و ضد عفونی کردن محل زندگی بیمار اقدامات آموزشی و راه های جلوگیری از ابتلا به این ویروس منحوس را نیز به نزدیکان فرد آلوده آموزش می دهند.
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری با بیان اینکه بهترین روش برای در أمان ماندن از ویروس منحوس کرونا در خانه ماندن است، افزود: مردم باید با کاهش رفت و آمدهای خود به مناطق شلوغ شهر و رعایت أصول بهداشتی از شیوع ویروس کرونا جلوگیری نمایند.
صدرایی تاکید کرد: کرونا ویروس سنگینی است که روی کفش افراد می نشیند از همین جهت مردم باید در هر ورود و خروج به خانه از نظافت کفش های خود اطمینان حاصل کنند.
وی تصریح کرد: شبکه بهداشت شهرستان ری برای به حداقل درآوردن خروج مردم از خانه هایشان با همکاری اداره صمت و اتاق اصناف ساعت کار صنوف را کاهش داده است و فعالیت تمامی بازارهای محلی و دستفروشان نیز در سطح شهرستان ممنوع شده است.
صدرایی در خصوص نانوایی ها گفت: در این مورد به اتاق اصناف و کمیته نظارت اداره صمت ری تاکید شده است که تا حد امکان از رد و بدل شدن اسکناس پرهیز شود.
وی با بیان اینکه بیمارستان فیروزآبادی به مرکز درمانی اصلی شهرستان ری محسوب می شود، گفت: بخش های جدید این بیمارستان با ظرفیت ٢٠٠ تخت خواب به زودی برای استفاده بیماران تجهیز خواهد شد تا ظرفیت ٤٠٠ تخت خوابی فعلی به ٦٠٠ تخت خواب ارتقا یابد.
صدرایی در مورد آمار فوتی های شهرستان ری در اثر شیوع ویروس کرونا نیز گفت: آمار فوتی ها بر اساس توافقات صورت گرفته فقط از طرق ستادهای استانی اعلام می شود به همین دلیل شبکه بهداشت شهرستان ری هیچگونه آمار مرگ و میری اعلام نمی کند.
وی در پایان با اشاره به اینکه شبکه بهداشت شهرستان ری پیش بینی نقاهتگاه را برای کسانی که نیاز به بستری در بیمارستان ندارند کرده است، اظهار داشت: بخش درمانی جنوب تهران همانند سایر نقاط کشور روزهای سختی را سپری می کند که امیدواریم رسانه ها با آگاه سازی مردم بخشی از این بار سنگین را از دوش مسئولان بهداشتی بکاهد.

بر اساس آخرین گزارش ستاد ملی کرونا،  تاکنون ۱۲ هزار و ۷۲۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد،  ۶۱۱ نفر جان باخته و ۴ هزار و ۳۳۹ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

استان تهران با تعداد ۳ هزار و ۳۲۳ فرد مبتلا به ویروس کرونا یکی از کانونهای اصلی شیوع این بیماری در کشور است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha