۱۴ اسفند ۱۳۹۸، ۱۵:۱۹
کد خبر: 83701804
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

مقام نظامی اتحادیه اروپا به کرونا مبتلا شد

۱۴ اسفند ۱۳۹۸، ۱۵:۱۹
کد خبر: 83701804
مقام نظامی اتحادیه اروپا به کرونا مبتلا شد

لندن–ایرنا– یک سخنگوی اتحادیه اروپا روز چهارشنبه تائید کرد که عضو آژانس دفاعی اتحادیه به ویروس کرونا مبتلا شده است.

«دانا اسپینات» بدون اشاره به نام بیمار به خبرنگاران گفت؛  این مقام نظامی هفته گذشته به ایتالیا، کانون شیوع کرونا در اروپا سفر کرده بود.  

نشریه دیلی اکسپرس انگلیس در همین رابطه گزارش داد که تمام ملاقات‌ها، مراسم‌ها و جلسات آژانس دفاعی اتحادیه تا ۱۳ مارس (۲۳ اسفند) به حالت تعلیق درآمده است.

این نشریه انگلیسی به نقل از منبعی که خواست نامش فاش نشود نوشت که بیمار برای شرکت در جلسه هفته گذشته با حضور ۳۰ تن از مقام‌های بلند پایه نظامی اتحادیه اروپا به ایتالیا سفر کرده بود. روز شنبه دچار کسالت شده و پس از انجام آزمایش مشخص می شود که او به کرونا مبتلا شده است.

به گفته این منبع مطلع، یکی دیگر از مقام‌های نظامی اتحادیه اروپا که در جلسه هفته گذشته شرکت کرده بود، علائم کرونا از خود بروز داده و آزمایش داده است.  

تاکنون بیش از یکصد گردهمایی، جلسه و برنامه در سراسر اروپا برای جلوگیری از شیوع کرونا لغو شده است.

هفته گذشته پارلمان اروپا در نامه‌ای به نمایندگان نوشت که اگر در دو هفته گذشته به مناطقی سفر کرده اید که ویروس کرونا در آنجا شایع است، داوطلبانه خود را قرنطینه کنند.

رئیس کمیسیون اروپا دوشنبه گذشته با اشاره به افزایش شیوع ویروس کرونا در اروپا، اعلام کرد که خطر شیوع این بیماری در حوزه اتحادیه اروپا از سطح متوسط به «سطح بالا» افزایش یافته است.

«اورسولا فن در لاین» در نشستی خبری همراه برخی دیگر مقامات کمیسیون و اتحادیه اروپا گفت که اکنون سطح خطر شیوع کرونا در کشورهای حوزه اتحادیه اروپا نسبت به روزهای قبل افزایش یافته و به خطر جدی تر تبدیل شده است.

طبق اعلام رسمی رئیس کمیسیون اروپا، تاکنون ۳۸ نفر در اتحادیه اروپا به خاطر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند که دست کم ۳۰ مورد از آن مربوط به ایتالیا است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha