۱۰ اسفند ۱۳۹۸، ۱۵:۱۱
کد خبرنگار: 1368
کد خبر: 83695197
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

کودکان کار اصفهان برای محافظت از ویروس کرونا نیازمند حمایت هستند

اصفهان- ایرنا- کودکان کار اصفهان در شرایطی سطح شهر بدون تجهیز به ماسک و دستکش، برای امرار معاش فعالیت دارند که هر لحظه در معرض خطر ابتلا به ویروس کرونا هستند که نیازمند حمایت مسوولان هستند.

اگر این روزها در شهر اصفهان بگردید شاید چشمتان به کودکانی خورده باشد که با وجود هشدارهای وزارت بهداشت و مسوولان، همچنان از سر ناچاری در حال فعالیت هستند تا نانی بر سر سفره خانواده خود ببرند. 

کودکانی که امروز بیش از گذشته نیازمند توجه و رسیدگی مسوولان شهری و استانی هستند.

مدیرانی که این روزها هیچ سراغی از کودکان نان‌آور شهرمان نمی‌گیرند بدانند تعطیلی مدارس در روزهای گذشته؛ از قضا موجب افزایش ساعت کاری و حضور کودکان کار در سطح شهر و پارک‎‌ها شده و آن‌ها را بیشتر در معرض خطر بیماری قرار می‌دهد.

کودکان کار فاقد ‌سلاح‌های بهداشتی و پیشگیری مانند ماسک و دستکش و مواد ضدعفونی هستند که نه وسعشان به خرید آن می‌رسد و نه توان یافتن آن در این کارزار کمبود تجهیزات بهداشتی و ضدعفونی را دارند.  

مدیرعامل موسسه مردم نهاد طلوع مهر و دوستی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: متاسفانه تاکنون هیچ اقدامی از سوی نهادهای دولتی مربوط به کودکان کار مانند بهزیستی، شهرداری و امور اجتماعی استانداری اصفهان برای برسی اوضاع و رسیدگی به بهداشت این کودکان در زمان شیوع کرونا صورت نگرفته است.

نوید مسائلی افزود: تعطیلی مدارس موجب افزایش حضور این کودکان در سطح معابر شهری برای امرار معاش شده است.

وی با اشاره به ضرورت توجه هرچه بیشتر مسوولان به مباحث تامین اقلام بهداشتی و پیشگیری از بیماری کودکان کار تصریح کرد: شهرداری اصفهان، اداره اتباع و ... باید برخوردی جدی با خانواده این کودکان مبنی بر عدم اشتغال آن‌ها حداقل تا نوروز ۹۹ داشته باشند زیرا خانواده بسیاری از این کودکان فاقد آگاهی‌های لازم در این زمینه هستند.

این فعال اجتماعی اظهارداشت: در زمان آلودگی شدید هوای شهر اصفهان طی نامه‌ای در خصوص رسیدگی به وضعیت اشتغال کودکان کار در هوای آلوده، با مسوولان شهری مکاتبه کردیم که متاسفانه هیچ نتیجه و بازخوردی نداشت.

وی خاطرنشان کرد: با کمک‌های مردمی جمع‌آوری شده در یک هفته اخیر و با توجه به افزایش ناگهانی قیمت ماسک و مواد ضدعفونی کننده در شهر، تنها موفق به تهیه این اقلام برای ۵۰ کودک کار شدیم.

مسائلی ادامه داد: تامین هزینه‌های خرید اقلام بهداشتی و ضدعفونی از یک طرف و دشواری تامین و یافتن این اقلام از سوی دیگر موضوعی است که این روزها موسسه ما با آن درگیر است.

وی افزود: کودکان کار امروز نیازمند حمایت و توجه مسوولان و مردم هستند و شایسته است تا دیر نشده به وضعیت آن‌ها رسیدگی شود.

مدیرعامل موسسه مردم نهاد طلوع مهر و دوستی تعداد کودک کار دست فروش و ضایعات جمع‌کن شناسایی شده در شهر اصفهان را ۶۸۰ نفر دانست و اضافه کرد: از این تعداد تنها ۲۰۰ کودک کار زیر پوشش موسسه مردم نهاد طلوع مهر و دوستی هستند.

شیوع ویروس کرونا در چین و بسیاری دیگر از کشورهای جهان در چند هفته اخیر، اقتصاد آنها را تحت تاثیر قرار داد.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، تا ظهر روز نهم اسفند آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونای جدید در کشور با افزایش ۱۴۳ مورد جدید به ۳۸۸ نفر رسید. ۷۳ نفر ظرف روزهای گذشته بهبود یافتند و ۳۴ نفر فوت کرده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha