۱۲ اسفند ۱۳۹۸، ۱۱:۲۴
کد خبرنگار: 2581
کد خبر: 83697956
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

مدارس گنبدکاووس ضدعفونی و آماده حضور دانش‌آموزان شد

گنبدکاووس - ایرنا - معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس در شرق استان گلستان گفت: تمام مدارس شهرستان برای مقابله با ویروس کرونا ضدعفونی و گندزدایی شده و آماده پذیرش دانش‌آموزان است.

بر اساس اعلام آموزش و پرورش استان گلستان، امروز ( دوشنبه) آخرین روز تعطیلی مدارس در این استان است و با توجه به تداوم شیوع ویروس کرونا، تصمیم جدید در خصوص ادامه تعطیلی مدارس یا بازگشایی آنها هنوز اعلام نشده‌است.

کمال‌الدین نظرنژاد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: گنبدکاووس نخستین شهرستان استان در بحث ضدعفونی فضای‌های آموزشی با هدف مقابله با ویروس کرونا بود و  تمام ۳۵۵ فضای آموزشی موجود شهرستان با استفاده از مواد شوینده‌ای همچون ماده سفیدکننده (وایتکس) به صورت بهداشتی ضدعفونی شده‌است.

وی افزود: با هدف پیشگیری و مقابله با شیوع ویروس کرونا علاوه بر ضدعفونی فضاهای آموزشی، ۶۲۸ نفر از معلمان، ۸۴ نفر از خدمتگزاران مدارس و ۸۶ نفر از کارکنان اداری آموزش و پرورش، آموزش‌های لازم را برای پیشگیری و مراقبت در مقابل بیماری کرونا فراگرفتند.

مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس گفت: در ادامه اقدامات پیشگیرانه، محلول ضدعفونی در بین کارکنان اداری آموزش و پرورش شهرستان توزیع شده و اتاق‌های ساختمان اداری هر روز در حال ضدعفونی شدن‌است.

نظرنژاد ادامه داد: رعایت بهداشت فردی، شستشوی مرتب دست‌ها با آب و صابون، دور شدن از افرادی که علائم بیماری مانند عطسه، سرفه، آبریزش و مشکلات تنفسی دارند از جمله مهمترین نکات مورد توجه در مقابله با ویروس کرونا است که از همکاران تقاضا داریم به آنها توجه کنند.

وی افزود: در زمان بسته بودن مدارس، مدیران موظف هستند در صورت نیاز دانش‌آموزان به مدرک و یا گواهی تحصیلی، خدمات‌ لازم را ارائه دهند.

مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس تاکید کرد: بعد از حضور دانش‌آموزان در مدارس تا زمان خروج از شرایط بحرانی شیوع کرونا، به صورت روزانه کار ضدعفونی محل‌های پرتردد در فضاهای آموزشی انجام می‌شود.

به گزارش ایرنا، ۸۱ هزار دانش آموز در ۴۹۳ مدرسه گنبدکاووس تحصیل می‌کنند و نزدیک به پنج هزار معلم نیز مسئولیت تعلیم و تربیت آنان را برعهده دارند. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha