به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، «مهرداد ایزدی» گفت : سامانه اطلاعرسانی قیمت کالا و خدمات با هدف افزایش شفافیت در خصوص قیمت کالا و خدمات پر مصرف خانوار طراحی شده و در حال حاضر شامل ۶ گروه اصلی کالا و ۴ گروه اصلی خدمات است.
وی گروههای کالایی را شامل کالاهای اساسی و مواد غذایی، لوازم بهداشتی، لوازم خانگی، لوازم التحریر، لوازم مصرفی خودرو و مصالح ساختمانی دانست و افزود: گروههای خدمات نیز شامل خدمات توزیع گاز مایع، کارمزد دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس +۱۰)، کارمزد دفاتر خدمات پیشخوان و تعرفه کالا در سردخانه میشود.
این مقام مسئول یادآور شد: در حال حاضر این سامانه از طریق درگاه اینترنتی www.۱۲۴.ir و همچنین اپلیکیشن آسان پرداخت (آپ) در اختیار عموم مردم قرار دارد.
مدیر کل دفتر مطالعات و برنامه ریزی سازمان حمایت با اشاره به افزایش تقاضای مصرفکنندگان برای خرید مواد بهداشتی و ضدعفونیکننده گفت: ۱۰ قلم لوازم بهداشتی شامل انواع ژل و محلول ضد عفونی کننده دست در اوزان مختلف و سفید کننده علاوه بر محصولات بهداشتی قبلی در سامانه گنجانده شده و قیمت اقلام اعلام شده شامل حداقل و حداکثر قیمت این اقلام روی خروجی آپ و سایت ۱۲۴.ir قرار گرفته است.
ایزدی از این سامانه به عنوان پل ارتباطی بین مردم و سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان نام برد و افزود: سامانه مذکور قابلیت ثبت و رسیدگی به شکایات تخلفاتی نظیر گرانفروشی، اختفاء و احتکار، کم فروشی و عدم درج قیمت در خصوص انواع کالاها و خدمات و از جمله اقلام بهداشتی و شویندهها را به صورت آنلاین دارد.
مدیر کل دفتر مطالعات و برنامه ریزی سازمان حمایت درباره نحوه رسیدگی به شکایتهای مردمی توضیح داد: با ثبت شکایت مصرف کنندگان در این سامانه، بازرسان سازمانهای صنعت، معدن و تجارت استانها در کمترین زمان ممکن، ضمن مراجعه به واحدهای صنفی در صورت وجود تخلف، برخورد لازم را بعمل آورده و نتیجه را به مصرف کننده اعلام میکنند.
نظر شما