۱۶ اسفند ۱۳۹۸، ۱۴:۵۹
کد خبرنگار: 1291
کد خبر: 83703826
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

امکانات شهری چهارمحال و بختیاری برای مبارزه با کرونا بسیج شود

شهرکرد- ایرنا- رییس شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری گفت: تمامی امکانات مدیریت شهری می تواند برای مبارزه با ویروس کرونا بسیج شود.

فرهاد رییسی دهکردی روز جمعه به خبرنگاران چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: تمامی شوراهای اسلامی و شهرداری‌های استان برای مبارزه با ویروس کرونا امکانات و تجهیزات در اختیار مدیریت شهری را بسیج کنند.
وی افزود: براساس ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها، مجموعه مدیریت شهری موظف به ضدعفونی کردن وسایل حمل و نقل عمومی و سطح شهرها هستند. 
رییسی دهکردی تصریح کرد: ضدعفونی ماشین آلات خدمات شهری، سرویس های بهداشتی عمومی، پیشخوانها و سطوح در معرض تماس مراجعان، مراکز خدماتی و ساختمان‌های اداری زیرمجموعه شهرداری‌ها و دهیاری ها، سطوح و معابر مبلمان شهری در خیابان ها و بوستان ها، محوطه بیرونی و ساختمان گرمابه ها، سامان سراها، اماکن اسکان کارگری در دستورکار شهرداران، دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی شهری و روستایی قرار گیرد.
وی یادآور شد: جمع آوری اصولی و دفن بهداشتی پسماندهای ویژه  مطب های پزشکی در چارچوب قوانین مرتبط با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و تجهیز تمامی مراکز مدیریت پسماند و کارکنان خدماتی آن ها به لوازم ایمنی بهداشتی از معضلات اساسی این برهه از زمان به شمار می‌رود.
وی گفت: باید مواد ضدعفونی کننده در ورودی تمامی ساختمانهای شوراهای اسلامی، شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و شرکت‌ها و سازمان‌های وابسته به آنها قرار داده شود.
رییسی دهکردی تاکید کرد: توزیع ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی در واحدهای مراجعات مردمی و رسیدگی به شکایت شوراهای اسلامی، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، تامین لباس، تجهیزات و مواد ضدعفونی مخصوص برای کارکنان خدمات شهری و نیروهای خدماتی سازمان های مدیریت پسماند و آرامستان ها و ضدعفونی مستمر وسایل اداری، نصب سطل زباله های درپوش دار و جلوگیری از استفاده لوازم به صورت جمعی به طور ویژه مورد توجه باشد.
وی افزود: در کنار برنامه‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و مدیریت استاندار چهارمحال و بختیاری، بسیج امکانات مدیریت شهری می تواند اقدامی ارزشمند در رسیدن به موفقیت در مبارزه با ویروس کرونا باشد.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا که کووید ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد.

این ویروس اکنون به حدود ۷۵ کشور سرایت کرده است و سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشت تا در مورد بهداشت جهانی؛ وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

چهارمحال و بختیاری دارای ۱۰ شهرستان با جمعیتی افزون بر ۹۴۷ هزار نفر است که با استانهای اصفهان، خوزستان، لرستان و کهکیلویه و بویراحمد همسایه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha