بی‌اعتنایی مردم خراسان شمالی به معرفی عوامل توزیع اقلام بهداشتی تقلبی

بجنورد- ایرنا- مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی گفت: این روزها، شاهد توزیع اقلام تقلبی بهداشتی در بازار هستیم اما مردم در معرفی عوامل آن همکاری لازم را ندارند.

دکتر حسن براتی زاده روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: عده ای سودجو، از تقاضای زیاد مردم به مواد ضدعفونی کننده، سوءاستفاده کرده و اقلام بهداشتی تقلبی،  همچون محلول های تقلبی ضدعفونی کننده دست را در بازار عرضه می کنند.  

وی افزود: چند مورد، مواد تقلبی در استان شناسایی شده اما مردم، در یافتن عوامل توزیع آن، همکاری مناسبی ندارند و حال آنکه بدون شکایت مردم، رسیدگی به این موارد چندان میسر نیست.

وی تصریح کرد: مردم باید مراقب عرضه مواد تقلبی بوده و برای ضدعفونی کردن دست به هیچ عنوان از متانول (الکل صنعتی) استفاده نکنند زیرا اثرات متانول بر سلامت انسان، ممکن است جبران ناپذیر باشد.

مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی خراسان شمالی گفت: عده ای سودجو، با تغییر رنگ متانول، آن را به عنوان ماده ضدعفونی کننده دست، به مردم می فروشند.

براتی زاده تصریح کرد: در این شرایط که مردم به واسطه نگرانی از ابتلا به کرونا به مصرف مواد شوینده و ضدعفونی کننده روی آورده اند، سودجویان هم دست به کار شده و اقلام تقلبی را روانه بازار می کنند.

وی خاطرنشان کرد: برای پاسخ به نیاز مردم، دیروز ۱۰ هزار و ۵۰۰ عدد، محلول ضدعفونی کننده ۳۸۰ سی سی در بازار استان توزیع شد.

دکتر براتی زاده با اشاره به تولید ماسک در استان گفت: ماسک هم در استان تولید شده و در حال توزیع است، تولید این محصول زیر نظر این دانشگاه انجام می شود.

مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی، خاطرنشان کرد: اگر همه مجوزهای صادر شده در این بخش به مرحله تولید برسد، روزانه ۱۰ تا ۱۵ هزار ماسک تولید و در بازار عرضه می شود.  

به گزارش ایرنا، استفاده از مواد شوینده برای پیشگیری از شیوع کرونا در خراسان شمالی افزایش یافته است و البته مردم از پیدا نشدن الکل های طبی در بازار، گلایه مند هستند.  

کرونا، تا کنون در خراسان شمالی ۳۴ نفر را مبتلا کرده و مرگ یک نفر نیز بر اثر این بیماری تایید شده است.  

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha