۲۰ اسفند ۱۳۹۸، ۱۸:۰۱
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 83708735
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ویروس کرونا در جامعه فعال است؛ مردم همکاری کنند

۲۰ اسفند ۱۳۹۸، ۱۸:۰۱
کد خبر: 83708735
ویروس کرونا در جامعه فعال است؛ مردم همکاری کنند

رشت - ایرنا - سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان گفت: بیماری کرونا در جامعه فعال است، از مردم می خواهیم برای قطع زنجیره انتشار ویروس کرونا با ما همکاری داشته و جز در مواقع ضروری از منزل خارج نشوند.

دکتر محمدرضا نقی پور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به بسیج امکانات در گیلان برای ارائه خدمات به بیماران دچار بیماری های حاد تنفسی افزود: مردم در مراکز ارائه خدمات ویژه بیماری های حاد تنفسی روزانه پذیرش می شوند بنابراین هنوز وضعیت ما اپیدمی است.

وی اظهار داشت: از مردم می خواهیم که در تجمع ها به هیچ وجه حضور نیابند و با رعایت بهداشت فردی شامل شستن مرتب دست ها با آب و صابون و غیره در قطع انتشار ویروس کرونا در جامعه همکاری کنند.

نقی پور با اشاره به پویش همبستگی ملی - سلامت همگانی از مردم خواست تا با هدف پیشگیری، شناسایی و مراقبت افراد جامعه در مقابل بیماری کرونا نسبت به تکمیل پرسشنامه در سایت سلامت به آدرس https://Salamat.gov.ir اقدام و به پویش همبستگی ملی - سلامت همگانی بپیوندند.  

وی خاطر نشان کرد: با ثبت نام در این سایت اگر افراد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا شناسایی شوند، پیگیری و مراقبت آنها از طریق واحدهای بهداشتی و درمانی تحت مجموعه وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی انجام می شود و اقدامات درمانی به موقع ارائه خواهد شد.

وی با اشاره به اهمیت پیشگیری، شناسایی و مراقبت افراد جامعه در مقابل بیماری کرونا از عموم مردم خواست : تا نظام سلامت کشور را همراهی کرده و با ورود اطلاعات صحیح در مسیر شکست ویروس کرونا نقش اساسی داشته باشند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان با تاکید بر اهمیت حفظ جان پزشکان و پرستاران به عنوان سربازان خط مقدم مقابله با کرونا اظهار داشت: هیچ پرستار و بیماری بدون حفاظت فردی بالای سر بیمار نمی رود، این مهم خط قرمز ما است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha