پذیرش معتادان در کمپ‌های همدان متوقف شد

همدان- ایرنا- دبیر ستاد مبارزه با موادمخدر همدان گفت: به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، پذیرش معتادان مرکز ماده ۱۵ و ۱۶ این استان متوقف شد.

یزدان آزرمی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: به دنبال بروز نشانه هایی از ویروس کرونا کمیته درمان که ذیل ستاد مبارزه با مواد مخدر است با محوریت دانشگاه علوم پزشکی تشکیل جلسه داد.

وی اضافه کرد: در این نشست برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در گام نخست بر ضرورت جلوگیری از ازدحام و تجمع جمعی از افراد در یک مکان تاکید شد که در این راستا از پذیرش معتادان در کمپ های مرکز ماده ۱۵ و ۱۶ جلوگیری شد.

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان همدان اظهار داشت: با توجه به اینکه مدت زمان درمان یک معتاد متجاهر حدود ۲۱ روز است احتمال می رود شمار معتادان حاضر در مرکز ماده ۱۶ با توجه به اینکه پذیرش جدیدی هم از ابتدای ماه صورت نگرفته، تا ۲۵ اسفند به صفر برسد.

 آزرمی بیان کرد: همچنین افراد بهبود یافته پس از خروج از کمپ ها باید با هماهنگی مراکز بهداشتی قرنطینه ، غربالگری و تست های لازم صورت گرفته و در صورت مواجه با افراد مبتلا به این ویروس، آنها را برای درمان به بیمارستان منتقل کرد که تاکنون مورد مثبتی بین معتادان بهبود یافته گزارش و ثبت نشده است.

وی افزود: به متولیان همه کمپ های ماده ۱۵و ۱۶ در زمینه تمهیدات و تشدید مراقبت های بهداشتی برای پرسنل و معتادان تاکید شد همچنین مقرر شد گندزدایی و ضدعفونی محیط صورت گرفته و ورود افراد غیر مسوول به داخل کمپ جلوگیری شود.

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان همدان اظهار داشت: افرادی که بیرون از مجموعه کمپ تردد دارند باید اصول اولیه مراقبت های بهداشتی را رعایت کنند و مراکز بهداشتی نظارت مستمر بر اینها داشته باشند.

 آزرمی ادامه داد: با توجه به ممنوعیت پذیرش معتادان متجاهر در مرکز ماده ۱۶، برای پذیرش این قبیل معتادان دارای شرایط خاص در هر شهرستان یک مرکز ماده ۱۵ پیش بینی شده است.

وی بیان کرد: مسوول مرکز ماده ۱۶ مکلف شده که از ۲۵ اسفند به مدت ۲ روز بر وضعیت کمپ های از منظر بهداشتی، گندزدایی و ضدعفونی موجود در استان نظارت کرده و گزارسی در این باره ارائه کند.

طبق آخرین گزارش روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ۷۷ فرد مبتلا به ویروس کرونا در همدان شناسایی شده است.

کیانوش چهانپور  رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت روز سه شنبه درباره تازه ترین امار مرتبط با کرونا اعلام کرد: تاکنون ۸۰۴۲ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و ۲۹۱ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده‌اند و همچنین ۲۷۳۱ نفر بهبود یافته‌اند.

جهانپور افزود: از ظهر دیروز تا امروز و بر اساس نتایج آزمایشگاهی، ۸۸۱ مورد بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و کل مبتلایان به این بیماری در کل کشور به ۸۰۴۲ نفر رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۵۴ نفر از مبتلایان جدید کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۲۹۱ مورد رسید.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تا کنون ۲۷۳۱ نفر از بیماران بهبود یافته و ترخیص شده اند و روند بهبودی و ترخیص این بیماران افزایش قابل ملاحظه ای داشته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha