۲۴ اسفند ۱۳۹۸، ۱۱:۵۰
کد خبر: 83713338
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

هند و ویروس کرونا؛ عبور از بحران یا خطر پیش رو

۲۴ اسفند ۱۳۹۸، ۱۱:۵۰
کد خبر: 83713338
هند و ویروس کرونا؛ عبور از بحران یا خطر پیش رو

دهلی نو-ایرنا- هند روز جمعه از دومین مرگ ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در دهلی خبر داد. در هفته گذشته یک فرد بیمار دیگر در ایالت کارناتاکا واقع در جنوب هند به دلیل ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داد.

به گزارش رسانه های هند،   با وجود  سطح گسترده تر فقر و ضعف شدید زیرساخت های بهداشتی هند در مقایسه با چین، این کشور تنها ۸۲ مورد ابتلا به ویروس کرونا را به ثبت رسانده است.

این امر در هند امیدواری هایی ایجاد کرده است مبنی بر اینکه  ویروس کرونا که تاکنون بیش از ۱۳۰ هزار نفر را مبتلا ساخته است و بیش از ۵ هزار نفر را در سرتاسر جهان قربانی کرده در واقع از هند عبور کرده است.

اما کارشناسان معتقدند که هند تنها از ۵ هزار هندی آزمایش کرونا گرفته است که بسیار کمتر از سایر کشورها می باشد. کارشناسان همچنین اخطار داده اند در صورت گسترش شیوع ویروس کرونا در هند، جمعیت یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون نفری این کشور کاملا آسیب پذیر خواهند بود.

آشیش جا رییس موسسه بهداشت جهانی هاروارد گفت: باور اینکه تعداد بسیار کمی از موارد ابتلا به ویروس کرونا در هند وجود دارد بسیار سخت است.

وی افزود: هند یک کشور بسیار بزرگ است که تعداد زیادی از مردم  در فاصله بسیار کمی از یکدیگر زندگی می کنند. عبور هند از این ویروس فراگیر امری نامشخص است.

هند روز جمعه یکی از سختگیرانه ترین محدودیت های مرزی در جهان را برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا وضع کرد. این کشور از ورود جهانگردان خارجی در سطح جهان جلوگیری می کند و ورود میلیون ها شهروند هندی خارج از هند را تا یک ماه ممنوع کرده است.

دولت هند همچنین اعلام کرده است افرادی که قصد دارند به هند وارد شوند باید دلیل قانع کننده ای برای سفر خود به این کشور ارائه دهند و همچنین در صورتی که پیش از این به یکی از کشور های تحت تاثیر کرونا سفر کرده باشند، باید در هند حداقل ۱۴ روز قرنطینه شوند.

مقامات بیش از یک میلیون مسافر را در فرودگاه ها معالجه کرده اند و تلاش ها برای شناسایی مبتلایان به ویروس کرونا و  افراد مرتبط با آنها افزایش یافته است.

هتل ها در مقصدهای جهانگردی در هند از جهانگردان خارجی در خواست کرده اند تا کارت های سلامت تهیه کنند.

یک جهانگرد آلمانی در ایالت راجستان گفت: ما حدود دو ساعت در بیمارستان ها حضور داشتیم تا توانستیم کارت سلامت تهیه کنیم.

تمام تماس های تلفنی در هند با یک پیام بهداشتی آغاز می شوند که علایم یک فرد مبتلا به ویروس کرونا  و همچنین روش های پیشگیری از ابتلا به این ویروس را توضیح می دهد. رسانه های اجتماعی، تلویوزن و روزنامه های هند نیز به صورت مرتب توصیه های بهداشتی منتشر می کنند.

وقایع مهم ورزشی بدون تماشاگر در هند برگزار می شوند در حالی که بزرگ ترین جام کریکت این کشور به زمان دیگری موکول شده است.

ماسک های صورت و ژل های ضد عفونی دست در بسیاری از مغازه ها و داروخانه های هند یافت نمی شوند. دولت هند این کالاها را در دسته کالاهای ضروری و حیاتی قرار داده است. اقدامی که امید می رود از احتکار آن توسط تولید کنندگان و فروشگاه ها جلوگیری کند.

پرواز های داخلی و فروش بلیت هواپیما در هند حدود ۱۶ درصد کاهش یافته است  و قیمت بلیت هواپیما به ۱۵ دلار رسیده است.

شرکت های هندی و خارجی مانند گوگل در شهر بنگلور از کارمندان خود خواسته اند تا در خانه کار کنند در حالی که شرکت چینی تولید  گوشی همراه "شیامی" که در هند نیز کارخانه دارد انتشار مدل جدید محصولات خود را به تعویق انداخته است.

ویشناوی اس یک کارمند شرکت بیمه در شهر پونا گفت: یکی از کارمندان شرکت ما به ویروس کرونا مبتلا شده است و اکنون تمام کارکنان شرکت ما در خانه کار می کنند.

نارندرا مودی نخست وزیر هند روز گذشته در پیام تویتری اعلام کرد که هند می تواند زنجیره گسترش ویروس کرونا را بشکند. اما از بسیاری جهات هند یک مکان بسیار مناسب برای شیوع بیماری های واگیر است.

بیش از ۷۰ میلیون نفر در هند در فقر مطلق زندگی می کنند. زاغه نشینان در هند در محیطی بسیار غیر بهداشتی زندگی می کنند. این محیط فضای بسیار خوبی را برای گسترش انواع ویروس ها فراهم می آورد.

در این کشور در هر یک کیلومتر مربع ۴۲۰ نفر زندگی می کنند. در چین تراکم جمعیت ۱۴۸ نفر در هر کیلومتر مربع است. روزانه میلیون ها نفر در هند برای پیدا کردن شغل در مناطق مختلف رفت و آمد می کنند.

هزینه های بهداشتی هند در میان پایین ترین ها در سطح جهان است. هزینه بهداشت در هند ۳.۷ درصد از رشد ناخالص داخلی است. حدود ۷۰ درصد از جمعیت هند در روستاها زندگی می کنند که خدمات بهداشتی بسیار پایینی دارد.

تعدادی از کارشناسان معتقدند که هند اقدامات کافی برای ایجاد آگاهی  در جامعه و جلوگیری از اجتماع های بزرگ انجام نمی دهد. جشن رنگ ها یا هولی در هند که هفته گذشته برگزار شد شاهد حضور جمعیت های بزرگ در مناطق مختلف این کشور بود. فصل ازدواج در این کشور نیز درحال انجام است.

تعدادی از مقامات هندی به توصیه های غیر علمی مانند استفاده از داروهای گیاهی ساخت هند یا ادرار گاو برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا روی آورده اند.

کره جنوبی روزانه ۱۰ هزار تست کرونا انجام داده است که این مقدار ۴۰ برابر هند محسوب می شود.

کی کی اگروال دبیر سابق انجمن پزشکان هند گفت: آمار اعلام شده از سوی هند کاملا درست است و هند تمام اقدامات لازم را انجام می دهد. هند از افراد مشکوک به کرونا آزمایش می گیرد. سیستم بهداشتی و پزشکی هند نیز دارای توانایی های لازم می باشد.

در سال ۲۰۱۸ در طول شیوع ویروس کشنده "نیپاه در ایالت کرالای هند، تعداد کل قربانیان این ویروس ۱۷ نفر اعلام شد و هند توانست زنجیره انتقال انسان به انسان این ویروس را کنترل کند.

راجان شارما یک مقام آرش پزشکی در هند گفت: من اطمینان دارم که در ۱۰ تا ۱۵ روز آینده اوضاع بهتر خواهد شد. فصل گرما در هند آغاز شده است و این امر ممکن است از شیوع کرونا در هند جلوگیری کند. فعالیت ویروس های سارس و مرس در طول فصل گرما کاهش یافت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha