۲۴ اسفند ۱۳۹۸، ۱۷:۴۴
کد خبرنگار: 1452
کد خبر: 83713445
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

موزه کوهنوردی کشور در همدان ایجاد می‌شود

۲۴ اسفند ۱۳۹۸، ۱۷:۴۴
کد خبر: 83713445
موزه کوهنوردی کشور در همدان ایجاد می‌شود

همدان- ایرنا- رییس هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی همدان گفت: برای نخستین بار به پیشنهاد انجمن کوهنوردان، موزه تخصصی کوهنوردی کشور در این استان ایجاد می‌شود.

علیرضا گوهری روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: همدان از دیرباز میعادگاه کوهنوردی ایران زمین بوده و از همین رو شایسته برخورداری از چنین موزه گرانبها و نفیسی است.

وی اضافه کرد: طی روزهای اخیر نیز به همت کارگروه پیشکسوتان و مشارکت جمعی از کوهنوردان، چیدمان اولیه موزه کوهنوردی این استان واقع در مجموعه فرهاد انجام شد و به طور قطع با همکاری تمامی خانواده بزرگ سنگنوردی و کوهنوردی استان شاهد موزه ای نفیس خواهیم بود.

گوهری خاطرنشان کرد: موزه کوهنوردی همدان به مساحت یکصدمتر ایجاد شده و تاکنون وسایل قدیمی و گرانبهای ۳۰ قهرمان و پیشکسوت نامدار کوهنوردی استان در آن قرار گرفته است.

وی افزود: استقبال کوهنوردان فرهیخته و مطرح برای اهدای ابزار و وسایل ارزشمند خود به این موزه چشمگیر است و در حال تکمیل ویترین ها هستیم.

وی، ایجاد موزه مجازی با برخورداری از تصاویر و اسناد قدیمی کوهنوردان و راه اندازی دیواره تصاور مفاخر کوهنوردی از دیگر اجزای این موزه برشمرد.

رییس هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی همدان یادآور شد: تاکنون از سوی کوهنوردان و پیشکسوتان این رشته ورزشی ۳۵ میلیون تومان جهت راه اندازی موزه کوهنوردی استان هزینه شده است.

گوهری افزود: برای تکمیل موزه به ۲۰ میلیون تومان اعتبار نیاز داریم که امیدواریم با مساعدت مسوولان اجرایی استان تامین شود.

وی با اشاره به راه اندازی کتابخانه تخصصی در این موزه کوهنوردی گفت: در سال آینده علاوه بر توسعه فضای موزه، به دنبال تبدیل به موزه کشوری هستیم.

ورزش کوهنوردی استان همدان از جایگاه ارزنده ای در سطح کشور برخوردار بوده و کوهنوردان بزرگ و پرافتخاری از این استان در ویترین نام آوران این ورزش هستند.

این استان در کوهنوردی، از الگوهای کشور به شمار می رود و اولین ایرانیان فاتحان اورست نیز از این استان بوده اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha