۲۶ اسفند ۱۳۹۸، ۱۰:۲۴
کد خبر: 83715671
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

سهم فرهنگیان برای عبور از بحران کرونا

۲۶ اسفند ۱۳۹۸، ۱۰:۲۴
کد خبر: 83715671
سهم فرهنگیان برای عبور از بحران کرونا

ساری - ایرنا - فرهنگیان به عنوان قشر فرهیخته و معتمد جامعه با دعوت مردم برای پیوستن به بسیج خانه‌نشینی می‌توانند موثرترین نقش خود در کمپین مقابله با کرونا ایفا کنند.

مشارکت جمعی و ایفای نقش اجتماعی همواره بهترین شیوه برای رویارویی با بحران ها و مشکلات فرامحلی بوده است. امروزه مسئولیت مشارکت اجتماعی و همراهی عمومی را بیشتر از نهادهای دولتی ، پویش های اجتماعی برعهده دارند، پویش‌هایی که بیشتر جنبه مردمی داشته و کمتر از ساز و کار اداری و مقام و مسئولیت های بروکراتیک برخوردار است و اغلب در بستر شبکه های اجتماعی یا فضای مجازی فعالیت می کنند. 

پویش های اجمتماعی در مسئله ویروس کرونا نیز فعال شدند مانند پویش " نه به مسافرت " ، " درخانه می مانم " و " کرونا را شکست می دهیم ". یکی از این پویش ها  با نام " سهم من در مقابله با کرونا" است  که به از سوی خبرگزاری ایرنا کلید خورد و هدف آن مسئولیت پذیری و ایفای سهم اقشار مختلف در مقابله با ویروس کرونا است .   

در این میان اقشار مختلف می توانند نقش خود را به گونه ای در این مشارکت جمعی ایفا کنند و فرهنگیان به عنوان کسانی که از دیرباز معتمد مردم بوده اند، یکی از مهم ترین این اقشار هستند.

امیر رضایی معلم ابتدایی است که از ابتدای تعطیلی مدارس و برنامه های آموزشی کلاس خود را به صورت آنلاین در شبکه مجازی برگزار می کند، در مورد پویش " سهم من در مقابله با کرونا "  وی به خبرنگار ایرنا گفت: از ابتدای شیوع ویروس با ترویج نکات بهداشتی در فضای مجازی و باز نشر گسترده توصیه های مفید پزشکی که از منابع معتبر نقل می شود، به گروه ها و افراد مختلف سعی کرده ام جدا از رسالت آموزش دانش آموزان به این بسیج مقابله کمک کنم.

این معلم آملی با اشاره به بازخوردهای مثبت فعالیت های ترویجی و آموزشی اش جهت مقابله با کرونا گفت: همچنین با رعایت تمام نکات بهداشتی از جمله ماسک و دستکش به میان سالمندانی رفتم که در پارک های شهر بدون توجه به نکات بهداشتی دور هم می نشستند و با آموزش زدن ماسک و دستکش و آگاه سازی نحوه رعایت نکات بهداشتی تلاش کردم این قشر آسیب پذیر را متوجه خطرات ابتلا به کرونا نمایم.

وی همچنین با پیوستن به گروه های خیریه ای که به تولید و تامین تجهیزات بهداشتی مبادرت کرده اند گفت: یکی از اقدامات ما جذب کمک های مردمی برای تامین اقلام بهداشتی و توزیع آنها بین مناطق کم برخوردار شهر و آموزش نکات بهداشتی به زنان خانه دار در مورد اصول خانه داری مطابق با مقابله با کرونا بود و با تشکیل گروه های مجازی بانوان خانه دار را جذب و آنها را به اصول بهداشتی هدایت می کنیم.

سید حسین حسینی دیگر فرهنگی استان مازندران نیز گفت: مردم با شنیدن پیام ها و اخبار مربوط به این ویروس از زبان ما معلمان اعتماد بیشتری یافته و مشاهده کرده ام که نکات ترویجی انجام شده از سوی همکارانم از سوی مردم عملی تر بوده است.

این معلم دبیرستان که در فضای مجازی کمپین های دعوت به مقابله گران کرونا راه اندازی کرده ، افزود: با پیام های امیدوارکننده و اخبار مثبت تاکنون سعی کرده ایم بار روانی شیوع این بیماری را از فضای استرس زای جامعه کم کنیم.

به گفته حسینی ، وظیفه معلم فقط آموز در کلاس درس نیست ، بلکه تمام زندگی یک معلم اموزش است. آموزش علمی بخشی از وظایف یک فرهنگی بوده و مسائلی همچون مشارکت عمومی، فعالیت خیریه ، فرهنگ سازی و مسائل دیگر همگی در حوزه وظایف یک معلم است. 

این معلم مازندرانی گفت: امروز بیش از همیشه به مسئولیت معلم بودن خودم نزدیک تر شده ام زیرا می تواند به عنوان معتمد مردم در فعالیت های خیریه مانند تولید اقلام بهداشتی ، کمک به خانواد های آسیب پذیر و همچنین هشدار به مردم برای مقابله با ویروس کرونا کمک کنم. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha