۲۵ اسفند ۱۳۹۸، ۲۰:۴۴
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 83715764
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

پاکستان آماده برگزاری نشست ضد کرونایی وزیران بهداشت سارک است

اسلام آباد - ایرنا - پاکستان با تاکید بر لزوم توانمندسازی کشورهای عضو اتحادیه همکاری‌های منطقه جنوب آسیا موسوم به «سارک» برای مقابله با بیماری همه‌گیر ویروس کرونا، برای میزبانی نشست وزیران بهداشت این سازمان اعلام آمادگی کرد.

نشست رهبران کشورهای سازمان سارک امروز (یکشنبه) به صورت ویدئو کنفرانسی و با حضور «ظفر میرزا» وزیر بهداشت پاکستان برگزار شد.
این برنامه با هدف رایزنی در خصوص مدیریت شیوع ویروس کووید-۱۹ برگزار شد و طرف پاکستانی رویکرد و اقدامات این کشور در قبال این بیماری همه گیر را تشریح کرد.
وزیر بهداشت پاکستان گفت: این کشور از ابتدای شیوع ویروس کرونا اقدامات لازم را برای مهار آن اتخاذ کرد و به قدردانی سازمان بهداشت جهانی از پاکستان نسبت به آنچه که وی راهبرد پیشگیرانه اسلام آباد برای مهار شیوع کرونا خواند، اشاره کرد.
وی بر لزوم توانمندسازی دبیرخانه دائمی سازمان سارک برای تبدیل شدن به سکویی به منظور تلاش‌های منطقه‌ای جهت مبارزه با بیماری همه گیر کرونا تاکید کرد.
ظفر میرزا پیشنهاد اجرای طرح آزمایش غربالگری مسافران خروجی از سوی کشورهای عضو سارک و ایجاد مکانیزم‌هایی برای یادگیری از تلاش‌های موثر چین در کنترل و مهار کرونا به عنوان عضو ناظر این سازمان را مطرح کرد.
وزیر بهداشت پاکستان در این نشست ویدئو کنفرانسی پیشنهاد میزبانی اسلام آباد را برای برگزاری اجلاس وزیران بهداشت سازمان سارک در اولین فرصت مطرح کرد.


وضعیت کشمیر
رسانه‌های پاکستان با اشاره به اینکه پنج مورد ابتلا به ویروس کرونا در کشمیر تحت کنترل هند، موضوعی که همواره عمده‌ترین دلیل تنش‌ها میان اسلام آباد و دهلی نو به حساب می‌آید، گفتند: وزیر بهداشت پاکستان با ابراز نگرانی از اوضاع کشمیر خواستار لغو ممنوعیت‌های اعمال شده از سوی هند در این منطقه شد.
وی از جامعه جهانی خواست تا نسبت به آنچه که وی وضعیت بحرانی در کشمیر خواند، واکنش نشان داده و هند نیز تدابیر حفاظتی و تضمین سلامت شهروندان کشمیری را فراهم کند.

همزمان با دویست‌وبیست‌ودومین روز از لغو امتیاز ویژه کشمیر از سوی دولت هند که موجب صف آرایی مجدد میان رقبای هسته‌ای شبه قاره طی ماه‌های اخیر شده، بسیاری از کشورهای جهان ضمن هشدار جدی نسبت به بالا رفتن امکان رویارویی میان رقبای هسته‌ای در جنوب آسیا، بر ضرورت از سرگیری مذاکرات میان اسلام آباد و دهلی نو تاکید دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha