۲۷ اسفند ۱۳۹۸، ۱۰:۴۹
کد خبرنگار: 952
کد خبر: 83716080
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

 سهم تولیدکنندگان از مبارزه با کرونا، افزایش تولید مواد ضدعفونی است

شهرری - ایرنا - تولید مواد ضدعفونی و بهداشتی در شرایطی که کشور از ۲۷ روز گذشته به صورت جدی وارد فاز مبارزه با ویروس منحوس کرونا شده است برای صنعتگران این عرصه دیگر جنبه مادی ندارد بلکه یک وظیفه انسانی، شرعی، اخلاقی و اجتماعی است.

بر اساس اخرین اخبار تا روز دوشنبه ۲۶ اسفند ماه بنا بر اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تاکنون در ایران ۱۴ هزار و ۹۹۱ نفر به این ویروس مبتلا شده اند که از این تعداد، چهار هزار و ۹۹۶ نفر بهبود یافته و ۸۵۳ نفر نیز جان خود را از دست داده اند.

در این شرایط که بر اساس مصوبات ستاد ملی کرونا  تمامی دستگاه های دولتی، نظامی، خصوصی و حتی سازمان های مردن نهاد به دنبال ضد عفونی کردن بخشی از شهر، منطقه و یا حداقل محل کار خود هستند، فراوانی مواد لازم ضدعفونی کننده مانند الکل، وایتکس و سایر مایعات از اهمیت دوچندانی برخوردار می باشد.

خوشبختانه مردم ایران همانند سایر صحنه های اجتماعی به خوبی وارد این صحنه شده اند، گروه های جهادی با ضد عفونی کردن معابر، اصحاب رسانه با انتشار اخبار موثق و ارائه آموزش های لازم در خصوص رعایت بهداشت فردی و جمعی و از همه مهمتر تولید کنندگان و کارآفرینان با افزایش تولید، به کار نگرفتن کارگرهای ناخوش احوال و از همه مهمتر فعالان تولید محصولات بهداشتی و ضدعفونی با افزایش تولید در این مسیر قدم نهاده اند.

تولید مواد ضدعفونی کننده برای بنده جنبه مادی ندارد

کارآفرین و مالک "کارخانه دارویی زرستان" واقع در شهرک صنعتی شمس آباد با اشاره به اینکه تامین مواد أولیه برخی از محصولات ضدعفونی به دلیل وارداتی بود و تحریم های ظالمانه کار بسیار سختی است به خبرنگار ایرنا، گفت: افزایش تولید در شرایط کنونی کشور برای بنده به هیچ عنوان جنبه مادی ندارد و فقط به دلیل تعهد اجتماعی این کار را ادامه می دهم.

حمید معصومیان اظهار داشت: امروز که کشور به دلیل شیوع کرونا ویروس دچار کمبود بحران مواد ضدعفونی شده است تولید کارخانه ما در سه شیفت ادامه دارد تا بخشی از نیازهای مردم بخصوص در مراکز درمانی و بهداشتی تامین شود.

وی با اشاره به اینکه تولید مواد ضدعفونی کننده با مواد أولیه خارجی به دلیل تحریم و مشکلات جابجایی أرز و قیمت بالای یورو به هیچ عنوان توجیه اقتصادی ندارد، عنوان کرد: امروز به دلیل تعهدی که نسبت به جامعه خود داریم تولید کارخانه را به سه شیفت افزایش دادیم.

معصومیان یادآور شد: هم اکنون ٢٥ تا ٣٠ کارگر در هر شیفت کاری در این واحد مشغول تولید مواد ضدعفونی کننده هستند که نتیجه سه شیفت کاری کارگران تولید روزانه هفت تن انواع مایعات ضدعفونی کننده است.

وی با تاکید بر اینکه تولید کنندگان باید در ظهور و بروز حوادث مختلف پای کار بیایند و نیازهای مردم را برآورده کنند، ابراز کرد: علاوه بر افزایش تولید باید مدیریت نیز در مصرف مواد ضدعفونی کننده اجرا شود.

معصومیان با بیان اینکه دوست دارد و می تواند با همکاری دستگاه های دولتی و نظامی معابر یا شهر و حتی استان را با تولیدات کارخانه خود ضدعفونی کند، افزود: اگر دستگاه های دولتی با اتخاذ جریمه های سنگین و سایر راه ها جلوی خروج مردم از خانه را به هر عنوانی بگیرند می توان بکبار با مصرف حداقلی مواد ضدعفونی کننده تمام معابر و سطوح شهرها را شست و از شر این ویروس منحوس به یکباره نجات یافت.

وی یادآور می شود: علاوه بر ارگان های دولتی و تولید کنندگان مردم أقشار مختلف نیز باید تعهد اجتماعی خود در قبال ویروس کرونا را جدی بگیرند تا ریشه کن شدن کامل این ویروس منحوس را شاهد باشیم.

معصومیان با اشاره به اینکه مواد أولیه بخشی از تولیداتش پایه الکلی دارد، خاطر نشان کرد: در تولید مواد پایه الکل هیچگونه محدودیتی نداریم برای افزایش تولید پس از انجام تست کرونا از کارگران فصلی هم استفاده می کنیم تا نیاز جامعه برآورده شود.

وی افزایش تولید، کار ٢٤ ساعته و توقع سود نداشتن را کمترین کار ممکن در قبال مسؤلیت اجتماعیش در مقابل جامعه دانست و افزود: مدیریت این واحد تولیدی به هیچ عنوان چشمداست مادی به تولیدات یک ماه گذشته خود ندارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha