اصناف برای تعطیلی مغازه منتظر ابلاغ و دستور نباشند

ارومیه- ایرنا- فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع) سپاه گفت: اصناف و کسبه نباید برای تعطیلی مغازه، فروشگاه و بازارها منتظر ابلاغ و دستور دولت و مسوولان باشند و سلامت هموطنان باید در اولویت همه اقشار قرار گیرد.

سردار محمدتقی اوصانلو روز دوشنبه در یک گفت وگوی خبری افزود: اصنافی که فعالیت و حضور آن‌ها تاثیری در روند زندگی مردم ندارد، نسبت به تعطیلی اقدام کنند و تنها نانوایان و صنوفی از این قبیل باید در شرایط فعلی حضور پررنگ در جامعه داشته باشند.

وی با بیان اینکه همت جمعی برای در امان ماندن از کرونا لازم است، بیان کرد: ماندن در خانه تنها راه در امان ماندن از کرونا و جلوگیری از شیوع آن است.

وی اضافه کرد: استفاده از ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده تنها یک التیام‌بخش است و مانع اصلی گسترش کرونا به شمار نمی‌رود.

به گزارش ایرنا، شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته از چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شده‌اند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.
این بیماری قابل پیشگیری است و به‌ راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد؛ ویروس کرونا دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا دو هفته دارد و همین امر موجب شده‌ تا زمانی که علایمی‌ چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکرده و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان احساس نکنند.
طبق آخرین آمار، ۱۳ هزار و ۹۳۸ نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد، ۷۲۴ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha