۲۶ اسفند ۱۳۹۸، ۱۸:۲۲
کد خبر: 83717255
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

پایان اختلافات سیاسی در پارلمان بلژیک برای مقابله با کرونا

تهران- ایرنا- با وجود بحران سیاسی در بلژیک، نمایندگان پارلمان با هدف مقابله با همه‌گیری ویروس کرونا حمایت خود را از دولت اقلیت این کشور اعلام کردند.

به گزارش روز دوشنبه خبرگزاری د. پ. آ. آلمان، پس از ماه ها بحران سیاسی بر سر تشکیل دولت در بلژیک، سرانجام ۱۰ حزب پارلمان توافق کردند از دولت اقلیت «سوفی ویلمس» نخست وزیر برای مقابله با بحران کرونا حمایت کنند.
به این ترتیب ویلمس می تواند برای نخستین بار پس از سقوط دولت ائلافی، از اکثریت پارلمان برخوردار بوده و دولت تشکیل دهد.
بر این اساس، به منظور جلوگیری از شیوع بیماری کووید-۱۹ و نیز پیامدهای اقتصادی منفی ناشی از آن، دولت ویلمس به مدت ۶ ماه از اختیارات تام برخوردار خواهد بود.
این در حالی است که پس از شکست ائتلاف سیاسی حاکم در بلژیک در پاییز ۲۰۱۸، ویلمس ریاست دولت اقلیت این کشور را تنها با حمایت ۳۸ کرسی از مجموع ۱۵۰ کرسی پارلمان به عهده داشته است.
همچنین پس از برگزاری انتخابات پارلمانی بلژیک در اردیبهشت سال گذشته هیچ حزبی قادر به کسب اکثریت کرسی ها نشده و از آن زمان تا کنون بحران سیاسی در این کشور وجود دارد.
اکنون به دلیل وضع بحرانی کشور، احزاب بلژیکی برای حمایت از دولت متفق شده اند. قرار است در روزهای آینده پیشنهاد رسمی به ویلمس ارائه شده و نشست پارلمان برای رأی اعتماد به دولت وی در روز پنج شنبه برگزار شود.

گفتنی است؛ شیوع کرونا در اروپا علاوه بر آلودگی و مرگ و میر هزاران نفر از شهروندان، اقتصاد قاره سبز را نیز تحت تأثیر قرار داده است.

به گزارش رسانه ها، گسترش شیوع ویروس کرونا (کووید-‌۱۹) این هفته نیز شاخص‌های اصلی بازارهای سهام کشورهای اروپایی را تحت تأثیر قرار داد. بورس‌های جهان روزهای پنجشنبه و جمعه بزرگترین زیان در ۱۲۰ سال اخیر را از سر گذراندند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha