کرونا در اسپانیا؛ جوانان برای کمک به سالمندان به عرصه آمدند

 تهران - ایرنا - در روزهایی که اسپانیا پس از ایتالیا به دومین کشور درگیر با بیماری کرونا در اروپا تبدیل شده است، گروهی از جوانان شهر کوردوبا برای کمک به سالمندان به عنوان قشر آسیب پذیر در مقابل این بیماری همه گیر پا به میدان گذاشتند.  

به گزارش نشریه کوردوبا، شیوع گسترده کرونا در بسیاری از کشورهای جهان از جمله اسپانیا، موجی از نگرانی، بی اعتمادی و اضطراب را در میان مردم به همراه داشته است؛ در این شرایط بحرانی که امن ترین مکان برای اقشار آسیب پذیر خانه است، تیمی ۶۰ نفره از جوانان شهر کوردوبا در ابتکار عملی به یاری سالمندان شتافتند. 

به دنبال اعلام وضعیت هشدار در اسپانیا و توصیه به قرنطینه خانگی مردم، بسیاری از شهروندان کوردوبا در شبکه های اجتماعی، آمادگی خود را برای کمک به هموطنان خود به هر طریق ممکن اعلام کردند که این نشان از تقویت روحیه همبستگی میان ساکنین این شهر در مقابل این ویروس دارد.  

خوسه مانوئل گومز و همسرش که ابتدا با ایده خرید موادغذایی سالمندان فعالیت خود را آغاز کردند، با استقبال فراوان مردم مواجه شدند و علاوه بر افزایش تعداد دست اندر کاران این اقدام انسان دوستانه به ۶۰ نفر، زمینه فعالیت خود را علاوه بر انجام خرید و تحویل موادغذایی ضروری سالمندان در درب منازلشان، با همگاری گروهی از وکیلان و همچنین دو پزشک و یک پرستار، به انجام خدمات حقوقی و بهداشتی به گروه های پرخطر نیز گسترش دادند.

تبلیغات این تیم ۶۰ نفره با عنوان "گروه حمایت متقابل کوردوبا" در پوسترهایی با شماره تماس و ذکر محوریت خدمات شامل: تحویل موادغذایی اساسی و ملزومات افراد مسن، مشاوره حقوقی و خدمات بهداشتی، در کل شهر پخش شده است.   

رافائل اوبررو معمار کوردوبایی نیز در ابتکار عملی راهی برای گذران وقت در روزهای قرنطینه از طریق هنر پیشنهاد داده است؛ وی هر روز در پروفایل خود در شبکه های اجتماعی، کلاس های کوتاه پنج دقیقه ای برای مبتدیان هنر آبرنگ برگزار کرده و علاقمندان به این هنر را در روزهای قرنطینه سرگرم می کند.  

از سوی دیگر گروهی از اساتید و دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه ملی آموزش از راه دور (UNED) پا به میدان گذاشته و داوطلبانه به یاری معلمانی شتافتند که با تعطیلی مدارس و مراکز آموزشی در اسپانیا می بایستی آموزش های خود را به صورت آنلاین و از راه دور به دانش آموزان ارائه دهند.

آلبرتو د پاز پیانیست کوردوبایی همچنین هر شب به مدت ۱۵ دقیقه از بالکن خانه اش به نواختن قطعه های موسیقی درخواستی مردم می پردازد؛ اجراهایی که در شبکه های اجتماعی نیز منتشر می شود.

کوردوبا جنوبی ترین شهر منطقه اندلوسیا اسپانیا و پایتخت ایالت کوردوبا است که دردوران قرون وسطی یکی از مهمترین مراکز اسلامی بوده است.    

بنابر آخرین آمارهای رسمی از وزارت بهداشت اسپانیا تاکنون ۱۱ هزار و ۸۲۶ نفر به این ویروس مبتلا شده و ۵۳۳ نفر جان خود را از دست داده اند. از این تعداد ۶۸۳ مورد ابتلا در اندلوسیا گزارش شده است که بیش از ۴۰ نفر آن ها از اهالی کوردوبا هستند.

اسپانیا بعد از ایتالیا، وخیم ترین وضعیت را از نظر میزان شیوع کرونا و مرگ و میر ناشی از آن در میان کشورهای اروپایی دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha