۳ فروردین ۱۳۹۹، ۱۰:۵۷
کد خبرنگار: 824
کد خبر: 83723395
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

جاده‌های منتهی به مازندران برفی و لغزنده است

۳ فروردین ۱۳۹۹، ۱۰:۵۷
کد خبر: 83723395
جاده‌های منتهی به مازندران برفی و لغزنده است

نوشهر - ایرنا - همزمان با سومین روز از ماه فروردین محورهای کندوان، هراز، فیروزکوه و کیاسر در استان مازندران برفی و لغزنده است و تردد خودروها در آنها به آرامی انجام می‌شود.

همزمان با شیوع ویروس کرونا در کشور، ستاد پدافند زیستی و مقابله با کرونای مازندران هر گونه خدمات دهی به مسافران و گردشگران را پیش از اغاز تعطیلات نوروزی ممنوع اعلام کرد و به همین خاطر تعداد سفرهای نوروزی مسافران و گردشگران به این استان به شدت کاهش یافته است.

فرمانده پلیس راه مازندران روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت که هم اکنون مسیرهای کندوان ،  هراز و فیروزکوه منتهی به استان مازندران و محور کیاسر به استان سمنان برفی و لغزنده است.

سرهنگ علیرضا قدمی افزود :‌ بارش برف در این چهار محور منتهی به استان مازندران به صورت مقطعی است و تردد خودروها در این محورها به صورت روان در حال انجام است .

به گفته وی ، در محور کندوان در محدوده هزار چم ، در محور هراز در محدوده امامزاده هاشم ، در محور فیروزکوه در در محدوده گدوک  شاهد بارش برف به صورت مقطعی هستیم.

فرمانده پلیس راه مازندران همچنین هشدار داد که به علت بارش باران و کاهش دما ،ر جاده های استان به شدت لغزنده است و از رانندگان درخواست کرد فاصله ایمن و همچنین هشیاری کامل را رعایت و از سلامت خودرو خود اطمینان حاصل کنند.

سرهنگ قدمی تاکید کرد که برای عبور از محورهای کوهستانی مازندران داشتن زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی خودروها ضروری است.

هواشناسی استان مازندران هم اعلام کرد : با نفوذ سامانه بارشی به این خطه شمال کشور، هوای این استان تا اواسط هفته جاری ( سه شنبه پنجم فروردین) بارانی است.

براساس اعلام اداره کل هواشناسی مازندران این سامانه ابتدا مناطق غرب استان را تحت تاثیر قرار داده و به تدریج به مناطق مرکزی و شرقی  این خطه شمال کشور گسترده خواهد شد.

 براساس این گزارش کاهش دما، ورزش باد نسبتا شدید و بارش برف در ارتفاعات  از نتایج نفوذ این سامانه بارشی به استان اعلام شده است.

هواشناسی استان مازندران نسبت به نفوذ این سامانه بارشی ، آبگرفتگی معابر،  لغزندگی جاده ها و احتمال اختلال در تردد در مناطق کوهستانی هشدار داد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha