۸ فروردین ۱۳۹۹، ۱۶:۳۷
کد خبرنگار: 1261
کد خبر: 83729611
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

کرونا در افغانستان؛ کابل برای سه هفته قرنطینه می‌شود

کابل - ایرنا - دولت افغانستان طرح سه هفته ای قرنطینه کابل پایتخت این کشور را برای جلوگیری از انتقال و گسترش ویروس کرونا را تصویب کرد که اجرای این طرح از فردا (شنبه) آغاز می‌شود.

دفتر معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان که ریاست کمیته مبارزه با کرونا را برعهده دارد، روز جمعه اعلام کرد که براساس این طرح تمام ادارات دولتی به غیر از وزارت بهداشت و نهادهای امنیتی از فردا به مدت سه هفته تعطیل است.

در این طرح تاکید شده  از روز شنبه تمام پارک ها، تفریحگاهها، رستوران ها ، هتل ها ، گرمابه ها، آرایشگاه ها، و مغازه ها به غیر از  داروخانه ها و خواربار فروشی ها تعطیل  هستند و تردد اتوبوس ، مینی بوس  و خودروها با بیش از چهار نفر ممنوع است.

دولت افغانستان در این گزارش اعلام کرد: برگزاری هر گونه مراسم ترحیم، عروسی، مهمانی و گردهمایی و تجمع بیشتر از سه نفر تا سه هفته آینده ممنوع است.

براساس طرح دولت افغانستان برای مقابله با کرونا ، افراد صرفا  برای تهیه موادغذایی، پزشکی، مسائل امنیتی و برخی مسائل مهم دیگر مجوز خروج از خانه را دارند.

شماری از مردم کابل پیش از این بارها از دولت خواسته بودند که شهر کابل را برای سه هفته قرنطینه کند تا چرخه گردش ویروس کرونا به طور کامل قطع شود اما شمار زیادی از مردم افغانستان که غذای شب آنها بستگی به کار روزمره دارد، با این درخواست مخالف بودند. این افراد باور دارند که اگر قرنطینه ادامه یابد و آنها از انجام کار روزانه باز مانند، پیش از کرونا گرسنگی آنها را خواهد کشت.

دولت افغانستان همچنین اعلام کرد : برای این گونه افراد،  دستفروشان و  کسانی که مشکل اقتصادی دارند، طرح ویژه ای در حال اجرا است.

امرالله صالح معاون اول ریاست جمهوری افغانستان لحظاتی پیش در صفحه فیسبوک خود نوشت: دیگر منتظر موسسات کمک رسانی و نهادهای خارجی نمی مانند و در صف اول خدمت رسانی و رسیدگی به مشکلات مردم قرار خواهند گرفت.

طرح قرنطینه کردن شهر کابل پس از استان های هرات، نیمروز و فراه در دست اجرا قرار گرفته است. تعداد مبتلایان درکابل اکنون به  ۸ نفر رسیده است.

در افغانستان تاکنون ۹۵ تن به ویروس کرونا متبلا شده اند که از این جمله ۳ نفر جان باخته و چهار تن دیگر نیز پس از بهبودی از بیمارستان مرخص شده اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha