۹ فروردین ۱۳۹۹، ۱۰:۴۸
کد خبرنگار: 2176
کد خبر: 83730134
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

اعلام حمایت تونس از فلسطین در مقابله با ویروس کرونا

۹ فروردین ۱۳۹۹، ۱۰:۴۸
کد خبر: 83730134
اعلام حمایت تونس از فلسطین در مقابله با ویروس کرونا

تهران-ایرنا- رئیس جمهوری تونس در تماس با رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) بر حمایت کشورش از مردم فلسطین در مقابله با ویروس کرونا تأکید و افزود که تونس آماده پشتیبانی از فلسطینی ها با تمام امکانات خود برای مواجهه با این بحران است.

به گزارش روز شنبه شبکه خبری المیادین، "قیس سعید" رئیس جمهوری تونس در تماس تلفنی با "اسماعیل هنیه" رئیس دفتر سیاسی حماس اعلام کرد که کشورش در کنار ملت فلسطین در این مرحله حساس و بخصوص مواجهه با تهدیدات انسانی ناشی از ویروس کرونا ایستاده است.

رئیس جمهوری تونس در این تماس تلفنی بر جایگاه فلسطین و ملت آن نزد تونس تاکید کرد که این کشور تمام امکانات و توانمندی های خود را در اختیار برادران فلسطینی قرار خواهد داد.

وی اضافه کرد که با وجود همه شرایطی که تونس با آن مواجهه است اما این کشور آماده است که همه امکاناتی را در مواجهه با ویروس کرونا دارد، با مردم فلسطین تقسیم کند چرا که فلسطین و قدس همیشه اولویت مسایل عربی تا روز آزادی آن از اشغال، باقی خواهد ماند.

اسماعیل هنیه نیز از این ابتکار عمل قدردانی کرد و افزود که این موضع گیری از رئیس جمهوری و ملت برادر تونس بعید نبوده چرا که جایگاه فلسطین همیشه در عقل و وجدان تونسی ها است.

وی در این تماس تلفنی وضعیت اسرای فلسطینی در زندان های رژیم اشغالگر را تشریح کرد و از رئیس جمهوری تونس خواست تا در نامه هایی به سازمان ملل متحد و موسسه های بین المللی مرتبط خواستار آزادی اسرای فلسطینی و فراهم آوردن تجهیزات پیشگیری و حفظ سلامت اسرای فلسطینی شود.

رئیس جمهوری تونس با قبول این درخواست، اعلام کرد که آنچه که در این زمینه لازم است بخصوص پیگیری آن از طریق سازمان ملل را انجام خواهد داد.

دو طرف همچنین بر روابط دو جانبه و تداوم ارتباط ها و مشورت ها و همکاری ها در مسایل مختلف بخصوص تحولاتی که مساله فلسطین و قدس شریف شاهد آن است، تاکید کردند.

طبق آخرین آمار در تونس ۱۷۳ مورد مبتلا  به ویروس کرونا گزارش شده که ۵ نفر جان خود را از دست داده اند.

در فلسطین نیز ۹۱ نفر مبتلا تشخیص داده شده و یک نفر جان خود را در اثر ابتلا به ویروس کرونا از دست داده است.

 ویروس کرونا موسوم به «کوید ۱۹»  اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد.

ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

در حال حاضر امریکا از نظر افراد مبتلا به کرونا در رتبه اول جهان قرار دارد و با مشکلاتی در این زمینه برای درمان افراد مواجه شده است .

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha