بارش های شدید از امشب درهرمزگان آغاز می شود

بندرعباس- ایرنا- معاون اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: سامانه بارشی فعال از اواخر امروز شنبه وارد استان شده که سبب آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه ها می شود.

کیانوش عارفی روز شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: این سامانه بارشی همراه با وقوع رگبار باران و رعد وبرق،  تگرگ، افزایش لحظه ای سرعت وزش باد و مواج شدن دریا خواهد بود.
وی بیان داشت: میزان بارش ها در غرب تا شمال شرق به ۳۰ تا ۷۰ میلی متر و در مرکز تا جنوب شرق به ۱۵تا ۳۰ میلی متر  و  وزش باد به ۴۵ تا ۶۰ کیلومتر در ساعت می رسد.
معاون هواشناسی هرمزگان اظهارداشت: در مناطق دریایی استان مواج شدن دریا تا ارتفاع موج ۲۰۰ سانتیمتر خواهد بود که موجب اختلال در ترددهای دریایی می شود.
عارفی توصیه کرد: باتوجه به آبگرفتگی معابر و جاده ها، تمهیدات لازم در ترددهای شهری و جاده ای صورت پذیرد و از تردد در حاشیه ی رودخانه ها و حضور در مناطق مرتفع خودداری شود.
وی گفت: همچنین باتوجه به وزش باد نسبت شدید جنوب شرقی (شنبه تا ظهر دوشنبه ) و وزش باد نسبت شدید شمال غربی (بعدازظهر دوشنبه تا روز سه شنبه) و مواج شدن دریا، تمهیدات لازم در بنادر هرمزگان صورت پذیرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha