بیش از ۱۲۰ هزار قزوینی در سامانه خوداظهاری سلامت ثبت نام کردند

قزوین - ایرنا - تاکنون ۱۲۰ هزار و ۷۶۳ قزوینی در سامانه خود اظهاری سلامت به نشانه salamat.gov.ir جهت ارزیابی از وضعیت جسمی خود و شناسایی افراد مشکوک به کرونا ثبت‌نام کرده‌اند.

حسن ارداقیان، سخنگوی ستاد پیشگیری از کرونای دانشگاه علوم پزشکی قزوین روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تاکنون از مجموع ۸۹۶ مبتلای مثبت به این ویروس در استان قزوین، ۵۸۷ نفر بهبود یافته‌اند.

به گفته وی، تعداد فوتی‌های مثبت قطعی با تست آزمایشگاهی این استان نیز ۱۲۴ نفر بوده است.

ارداقیان با اشاره به اینکه خوشبختانه همکاری و شرکت شهروندان در حوزه بسیج ملی مقابله با کرونا تاکنون خوب بوده، تاکید کرد: با توجه به اینکه بیشتر افراد مبتلا شده به این بیماری را سالمندان تشکیل می‌دهند از این رو رعایت نکات بهداشتی و مراقبت بیشتر از سوی خانواده‌ها برای این قشر توصیه می‌شود.

به گفته وی، بهترین راه روش پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا برای شهروندان همچنان در خانه ماندن است و افراد به غیر از موارد بسیاری ضروری تحت هیچ شرایطی از منازل خود خارج نشوند.

بنا به گزارش کیانوش جهانپور، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، تاکنون ۳۸ هزار ۳۰۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده که متاسفانه ۲ هزار و ۶۴۰ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت و ۱۲ هزار و ۳۹۱ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha