۱۰ فروردین ۱۳۹۹، ۱۸:۰۳
کد خبرنگار: 2279
کد خبر: 83732088
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پرسنل آسایشگاه کهریزک به دلیل کرونا محل کار خود را ترک نکردند

شهرری- ایرنا- مدیر آسایشگاه خیریه کهریزک اعلام کرد: هیچ یک از پرسنل این آسایشگاه به خاطر کرونا محل کار خود را ترک نکرده اند.

محمدرضا صوفی نژاد مدیر آسایشگاه خیریه کهریزک به در گفت و گو با روزنامه ایران درباره خبر منتشر شده در فضای مجازی درباره ترک کار پرسنل آسایشگاه کهریزک به دلیل بیماری کرونا را تکذیب  کرد.

وی افزود: متاسفانه برخی افراد و یا  گروهی با انتشار اخبار کذب در فضای مجازی به جای آرام کردن فضا بیشتر  اضطراب، استرس، خشم و بی اعتمادی را به جامعه القا می‌کنند.

صوفی نژاد ادامه داد: این در حالی است که همه مسئولان  و کادر درمانی کشور در تلاشند شرایط را برای غلبه بر بیماری کرونا آن هم با کمترین آسیب فراهم کنند.

 وی خاطر نشان کرد: کهریزک بزرگترین مرکز توانبخشی خیریه کشور است که ۱۷۵۰ سالمند، بیمار مبتلا به ام اس و معلول جسمی حرکتی و ضایعه نخاعی را تحت پوشش قرار داده است.  

مدیر آسایشگاه خیریه کهریزک خاطر نشان کرد: بیماری کرونا در تک تک استان‌ها و شهرهای کشور و بسیاری از کشورهای جهان گسترش یافته است.  

وی یادآور شد: بدیهی است در این وضعیت، جمعیت تحت پوشش کهریزک که آسیب پذیرترین گروه در برابر این بیماری شناخته می شوند نیز از ابتلا به آن درامان نمانده اند. اما ما توانستیم با فراهم کردن امکانات، میزان ابتلا را به حداقل برسانیم.  

صوفی نژاد اضافه کرد: در ۱۷ آسایشگاه ۱۰۰ نفره و در شرایطی که سالمندان در کنار یکدیگر مستقر هستند و زندگی می کنند، شرایط را به گونه‌ای کنترل کرده‌ایم که از ابتدای اسفند تا کنون تنها ۸ نفر بر اثر بیماری کرونا درگذشته اند.

مدیر آسایشگاه کهریزک درباره ترک کار پرسنل این مرکز گفت: هیچ یک از پرسنل ترک کار نکرده‌اند بلکه از همان روزی که اولین نمونه مثبت در مرکز مشاهده شد، برای حفاظت جان مددجویان و پرسنل، تعدادی از کارمندان بخش اداری، فضای سبز و افرادی که نیاز جدی به حضور آنها در مرکز وجود نداشت را مرخص کردیم.

وی ادامه داد: سایر افراد یعنی آن دسته که با سالمندان تماس چهره به چهره داشتند مانند بهیاران، پرستاران، مادر یاران و پرسنل خدمات که به صورت ۲۴ ساعت شیفت و ۴۸ ساعت استراحت در مرکز فعالیت داشتند را با تغییر شیفت به صورت ۱۵ روز فعالیت و ۱۵ روز استراحت به کار گماردیم.

صوفی نژاد گفت: در این شرایط اگر فردی مبتلا شود، تا بهبودی کامل در قسمت قرنطینه مرکز می ماند و خانواده وی نیز از ابتلا به بیماری مصون می مانند.

وی افزود: اگر شخصی هم در خارج از مرکز علائم بیماری را در خود مشاهده کند دیگر وارد مرکز نخواهد شد و جان مددجویان را به خطر نمی اندازد.  

مدیر آسایشگاه خیریه کهریزک اظهار داشت:هیچ یک از پرسنل موظف با وجود سختی شرایط ترک کار نکرده‌اند و شرایط داخل مرکز با نظارت شدید و سخت‌گیرانه تحت کنترل است.

وی عنوان کرد: تمامی جشن هایی که از سوی خیرین و مرکز خیریه کهریزک برای ایام نوروز تدارک دیده شده بود متوقف شد.  

صوفی نژاد گفت: امسال نه تنها هیچ جشنی نداشتیم بلکه از کمک خیرین و افرادی که به صورت داوطلب وارد مرکز می‌شدند نیز ممانعت کردیم تا بتوانیم میزان شیوع بیماری را کاهش دهیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha