۲۱۰ کارورز و دستیار دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان در خط مقدم مقابله با کرونا هستند

زنجان - ایرنا - معاون آموزشی و نماینده تام الاختیار دانشگاه علوم پزشکی در ابهر گفت: هم اکنون حدود ۱۰۰ کارورز و ۱۱۰ نفر دستیار، این دانشگاه در ۲ بیمارستان ولیعصر و آیت الله موسوی زنجان در کنار کادر درمان در امر خدمات رسانی به بیماران کرونایی مشغول به خدمت هستند.

دکتر مهدی قائمی روز چهارشنبه در نشست با خبرنگاران استان که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، افزود: مهمترین تاثیر بیماری در حوزه آموزش تعطیلی کلاس های دانشگاه بود که در این ارتباط  با توجه به تنوع رشته‌های علوم پزشکی، تعدادی از دانشجویان نه تنها تعطیل نشده‌اند، بلکه در خط مقدم مبارزه با بیماری حضور دارند که دستیاران رشته‌های تخصصی و کارورزان رشته پزشکی از جمله آنها است.

وی اضافه کرد: این تعداد دانشجو در بیمارستان‌ها در کنار اساتید مشغول مداوای بیماران به خصوص بیماران مربوط به کرونا هستند که در این روزها مبتلایان نیز افزایش پیدا کرده است.

این مسؤول ادامه داد: برای این دسته از دانشجویان مهم‌ترین کاری که انجام گرفت ضمن مراقبت از سلامتی آنان وسایل حفاظت فردی به صورت کامل تامین شد تا در کنار پرستاران و اساتید بتوانند در بیمارستان ها فعالیت کنند.

قائمی افزود: برخی رشته‌های عفونی و داخلی به طور مستقیم درگیر با بیماران مربوط به کرونا هستند اما در بقیه رشته ها تعداد بیماران کمتر شده است.

وی اظهار داشت: به خاطر بروز بیماری کرونا از اسفند سال گذشته که به طور معمول طبق روال همه ساله عمل های غیر اورژانسی در ایام عید کنسل می شد، تعداد این بیماران در این بخش ها کمتر شد و بر این مبنا دستیاران این رشته ها برای کمک به رشته‌های عفونی و داخلی آموزش داده شدند.

آموزش های مجازی ادامه دارد

این مسؤول ادامه داد: برای بقیه دانشجویان علوم پزشکی که کلاس های تئوری آنان تعطیل شده، مهم‌ترین کار انجام گرفته برگزاری کلاس‌ها به صورت آموزش مجازی بوده است.

قائمی افزود: قبل از شیوع کرونا، بر اساس طرح تحول در آموزش پزشکی یکی از اقدامات مهم، گسترش آموزش مجازی به دلیل وجود زیرساخت‌های خوب است.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان ادامه داد: قبل از شیوع این بیماری اساتید تشویق می شدند تا چهار هفدهم کلاس ها را به صورت تئوری برگزار کنند که  در صورت تحقق این مهم، امتیازاتی از جمله ۲ برابر شدن واحدها، یعنی ۲ برابر حساب کردن تعداد واحدهای تدریس شده لحاظ می شد.

وی یادآوری کرد: اما با تعطیلی کلاس ها این سقف برداشته شد و اساتید موظف شدند تا همه درس های تئوری را به صورت مجازی برگزار کنند.

این مسؤول ادامه داد: این آمادگی ها وجود دارد تا در صورت دایر شدن کلاس ها به سرعت کلاس های عملی و آزمایشگاهی تا اتمام ترم دانشجویان برگزار شود.

وی خاطرنشان کرد: زیرساخت هایی از قبل برای آموزش مجازی مهیا بود که در این راستا دانشگاه علوم پزشکی مجازی وزارت بهداشت یک سامانه با عنوان سیستم هدایت آموزش طراحی کرده که اساتید می توانند با استفاده از مولتی مدیاها دروس را به صورت صوت، پاورپوینت و کلیپ های مولت در این سایت قرار دهند و برای دانشجویان نیز علاوه بر سوال و جواب در این سامانه امکان برگزاری آزمون هم وجود دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha