۲۰ فروردین ۱۳۹۹، ۱۶:۱۶
کد خبر: 83743372
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

روسیه در کشاکش کاهش فشارهای اقتصادی کرونا

۲۰ فروردین ۱۳۹۹، ۱۶:۱۶
کد خبر: 83743372
روسیه در کشاکش کاهش فشارهای اقتصادی کرونا

تهران–ایرنا - روسیه اقدامات خود را برای مقابله با ویروس کرونا و جلوگیری از شیوع آن در داخل این کشور و با تاکید بر کاهش فشارهای اقتصادی افزایش داده است.

در حالی که ویروس جدید کرونا در جهان از جمله روسیه در حال گسترش است و تاکنون  بیش از ۸۲ هزار نفر را به قتل رسانده است ،

کرملین اقدامات خود را برای مقابله با این بیماری همه گیر و جلوگیری از شیوع آن در داخل کشور افزایش داده است.

تاکنون حدود هشت هزار  مورد ابتلای شهروندان روس به کروناویروس گزارش و نزدیک به ۶۰ فوتی اعلام شده است.

مهار بیماری کرونا و پیشگیری از سرایت بیشتر این بیماری همه گیر به دیگران و جلوگیری از رکود اقتصادی در سایه شیوع گسترده این بیماری، دو چالش اساسی پیش روی دولت روسیه به شمار می رود.

ولادیمیر پوتین  رئیس جمهوری روسیه در نشستی، از کارشناسان و متخصصان این کشور درخواست کرد که در مورد کاهش تعطیلی بسیاری از مراکز اقتصادی در کشور کار نظرات و پیشنهادات خود را ارایه کنند.
پوتین گفت: همه تصمیم‌هایی که دولت می‌گیرد باید متناسب با تهدید و وضعیت باشد، نکته اصلی حفظ امنیت و سلامتی مردم روسیه است، در همین حال شرایط برای بازسازی اقتصاد کشور و از سرگیری فعالیت‌های تجاری هم مهم است.
وی اعلام کرد: اوج شیوع بیماری کرونا در روسیه هنوز فرا نرسیده است همه باید خود را آماده رویارویی با شرایط جدید کنند.

پوتین روز سه‌شنبه در نشست با گروهی از کارشناسان ویروس‌شناس و متخصصان بیماری‌های واگیر در روسیه، گفت: ما به دقت وضعیت را تحت نظر داریم و به تجربیات مثبت و منفی کشورهای دیگر توجه می‌کنیم.

وی افزود: در شرایط کنونی بسیار مهم است که از اشتباهات کشورهای دیگر بپرهیزیم و از آن درس گرفته و نتیجه‌گیری کنیم و به مواضع جامعه عملی روسیه تکیه کنیم.

رئیس جمهوری روسیه در بخش دیگری از سخنان خود پیشنهاد کرد که در مورد این موضوع که آیا می‌توان دوره تعطیلات در روسیه را کاهش داد، گفت وگو کرد.

پوتین هفته گذشته روسیه را تا روز ۳۰ ماه آوریل جاری (۱۱ اردیبهشت ماه) تعطیل عمومی اعلام کرد و گفت مردم بهتر است در این مدت در خانه‌های خود بسر برند و تا حدامکان از خانه خارج نشوند.

 بزرگترین اتحادیه های تجاری روسیه از دولت خواسته اند که یک بسته گسترده از اقدامات برای حمایت از کارفرمایان در میان قفل کوروی ویروس را ارائه دهد.

در نامه ای به  میخائیل میشوستین نخست وزیر، شرکت ها از دولت خواسته اند که دو سوم حقوق کارمندان را برای کسانی که به دلیل قرنطینه شدن نمی توانند کار کنند، تأمین کند.

آنها همچنین برای تأمین بازپرداخت اجاره و بازپرداخت وام از یارانه درخواست کردند. تاکنون، دولت تنها به تعویق مالیات بنگاه ها موافقت کرده است و به بانک های دولتی دستور داده است که وام های کم بهره را به شرکت های کم توان ارائه دهند.

در همین حال سخنگوی رئیس جمهوری روسیه با بیان اینکه بحران اقتصادی جهان ناشی از کرونا در خیلی از کشورها آغاز شده است، اظهار داشت: ما باید آماده مواجهه با بحران اقتصادی جهان شویم.

«دمیتری پسکوف»  افزود: پیامدها و تاثیرات بحران اقتصادی جهان همچنان در آینده دیده خواهد شد و ما باید برای آن آماده باشیم.

سخنگوی رئیس جمهوری روسیه گفت: بدون شک نیاز به هماهنگی اقدامات و اتخاذ تدابیر برای مقابله با بحران ازطرف بسیاری از کشورها وجود دارد.  

آنتون سیلوانف وزیر دارایی روسیه  اعلام کرد با بیان اینکه در اقتصاد جهانی واقعیت‌های جدیدی پدید آمده است، گفت: تجربه دیگر کشورها نشان می‌دهد که یک ماه قرنطینه خانگی در ابعاد کشوری می‌تواند باعث کاهش دو درصدی تولید ناخالص ملی شود. اما برآیند تاثیر آن بستگی به زمانی خواهد داشت که تدابیر محدود کننده بکار گرفته می‌شود.

سیلوانف گفت که روسیه برای این مرحله آماده است زیرا بانک مرکزی و دولت ذخایر مالی کافی اندوخته‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha