بهزیستی استان تهران آماده پذیرش معتادان رها شده است

تهران- ایرنا- مدیر کل بهزیستی استان تهران گفت: در صورتی که پلیس تهران اقدام به جمع آوری معتادان کند این نهاد آماده پذیرش و غربالگری معتادان متجاهر رها شده است.

امین شاهرخی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: بر اساس مصوبه جلسه اضطراری ستاد مبارزه با مواد مخدر در استانداری تهران در ۱۶ فروردین قرار شد تا پنج هزار معتاد جمع آوری و در مراکز بازپروی غربالکری شوند.

وی افزود: سهم بهزیستی استان تهران پذیرش یک هزار معتاد است از این رو سه مرکز برای غربالگری و بازپروری این افراد در نظر گرفته شده است.

مدیر کل بهزیستی استان تهران با بیان اینکه مشکلی برای نگهداری معتادان نداریم بیان داشت: حضور معتادن در شهر در شرایط ویروس کرونا مناسب نیست.

وی ادامه داد: همچنان از زمان شیوع ویروس کرونا، بهزیستی استان تهران تا کنون اقلام بهداشتی و ضدعفونی را در میان معتادان توزیع می کند.

شاهرخی تاکید کرد: اکنون پنج هزار معتاد در مراکز ترک اعتیاد در حال نگهداری و غربالگری هستند.

به گزارش ایرنا، در هفته گذشته، انتشار تصاویری از حضور معتادان در روزهای خلوت کرونایی تهران در محله های فرحزاد، شوش، مولوی، هرندی و دروازه‌غار صدای اعتراض مردم را به گوش مسئولان رساند تا مسئولان وادار به اتخاذ تصمیم های جدید برای مدیریت معتادان در این مناطق شوند.

حدود پنج هزار معتاد از مرکز فشافویه و حدود ۵۰۰ معتاد از مراکز بهزیستی که طول دوره درمان آنان به اتمام رسیده بود مرخص شدند که به علت محدودیت ظرفیت گرمخانه ها برای نگهداری، شاهد حضور معتادان در سطح شهر شدیم.

به گزارش ایرنا، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: تاکنون ۷۰ هزار و ۲۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۲۵ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۴ هزار و ۳۵۷ نفر رسیده است.

کیانوش جهانپور روز شنبه درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از آن در کشور بیان کرد: از دیروز تا امروز ۲۳ فروردین ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۱۸۳۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد. با در نظر گرفتن موارد جدید، مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۷۰۰۲۹ نفر رسید که متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۲۵ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند. تا کنون ۴۳۵۷ نفر از بیماران، جان باخته اند.

جهانپور بیان کرد: خوشبختانه روند بهبود یافتگان سرعت بالایی گرفته و تا کنون ۴۱۹۴۷ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند. ۳۹۸۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.همچنین تا کنون ۲۵۱ هزار و ۷۰۳ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha